Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 januari 2018

Av Kvasthilda - 17 januari 2018 10:17

Ha, wordpress. Idag är det blogspot som strular med länkningarna. Sammalika grej där. Det lägger till https... Måste vara för att folk är inloggade och browsern automatiskt lägger till deras https-adress (o där kom gubben hem på lunch o jag tappade konceptet alldeles. Tråden klipptes av o for iväg i vinden.). 

Drog igång spotify o deras dansbandssommar. Orkar inte. Låtarna är alldeles för käcka o överglada för min trötta hjärna denna förmiddag. Eller morgon. Har varit vaken drygt en o en halv timme men det känns som om jag nyss klev ur sängen. Ledbruten. Hostig. O kroppen har inte kickat igång. O stöket i köket hjälper inte heller med sinnesron att kunna vakna upp till min dag. Vaknar alltid upp till nån annan funktion. Kattmamma. Givetvis. Hon kan ju inte fö' sig själv, även om hon gör sina försök. Skulle ta mig en majskaka med ost häromdagen som stod på bänken och tyckte den såg konstig ut. Först o främst fattades en kaka i paketet o Maken äter inte dem. Såg att den hade ramlat ur paketet o farit bakom. O det gör det inte av sig självt. Konstaterade vad det var som var underligt. Det fattades ost på översta kakan i packen. O majskornen såg liksom luftbubbliga ut. Puffade majskorn blir väl inte helt släta. Jahaaa.... Kattfan. Hon har slickat i sig ostpulvret. Mumma för en ostälskande katt. Knäpphöna. 

Eller så vaknar man upp o är hustru. Enda gången jag vaknar upp o är mig själv - helt o hållet det, är när jag inte har jobb på schemat o Maken inte är hemma. Alls. Andra gånger är man gruppadmin i nån av FB-grupperna. Mormor. Mamma. O de två senare är jag gärna, även om jag vill vakna upp o bara vara jag. ♥ Så är livet när man har familj o husdjur. Man är aldrig riktigt sin egen. Fast det finns ju nivåer på det också o mina gränser är rätt flytande o jag får vara mycket ifred. Iofs en hel del pga mitt jobb. När jag åker iväg är det bara jag. Oftast. 

Nä, nu ska hustrun ta en tripp till köket o slänga på en panna kaffe. Dammsuga? Nä, det går inte, för när gubben svalt sista tuggan slår han ikull sig på sofflocket o vilar en stund. Ännu en anledning till min vilja till egentid. Sen har jag inte tid. Har jour i eftermiddag och en hel del att hinna med före det. Ska få iväg ett paket till ExtraSöstraMi. Inte SysterYster, utan min Sister in Dolls, som jag kallar henne. Fina Li. Som min syster var så arg på när hon var barn/preteen. "Hon tar min syster från mig". Men det skulle ingen nånsin göra. Allra Mest Älskade SysterYster. Som snart fyller 50 o jag måste komma ihåg att lämna in semesteransöken tills dess. 

O där kom min största antagonist i högtalaren - i en låt jag gillar. Fy fan. Byt sångare så kan jag lyssna. Det regnar o regnar. Också ett slut på ett egocentriskt inlägg. Helt i tiden. Kram på Er! 

Av Kvasthilda - 17 januari 2018 09:00


Tema nr 219 På plåten

17/365


Pigan fixar lite Bake-off inför morgondagen så kunderna får tillgång till nygräddat bröd.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards