Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 januari 2018

Av Kvasthilda - 18 januari 2018 17:50

Sitter o huttrar o har armarna fulla av tuppskinn. Håret står rakt ut. *brrrr* 

Har just smällt i mig en semla. Årets första för min del. Julen är ju slut. Sägs det. Har inte tagit ner alla adventsbelysningar än, men de är släckta. Nja, Inte kyrkan. Den lyser än, men pappersstjärnan hänger just nu bara o ser vacker ut, utan sitt ljus. Köpte en liten bordsbelysning i formen av en stjärna och den står i fönstret och lyser också, sina bestämda timmar på dygnet. Köpte två, men har bara ställt upp en av dem. Allt som hjälper till med ljuset när solen gått ner igen får stå o lysa vackert. Solen o solen. Jo, den är väl där, ovan molnen nånstans. Syns inte under alla moln o den snö som trillar ur dem. 

Vilket också påminner... Såg att det skulle finnas en Spheal 100 på ett ställe i stan o for dit. Vi hittade tre men absolut ingen som var värd att behålla. Kartan visade snö. Vi hade massor med snö i luften. Vad hade PoGO? Molnigt... Bullskit. Man gör inte så mycket med de där sälarna o sjölejonen, men det är i alla fall kul att se 100%-are i pokebagen. Nu har de raidat Kyogre - förmodar jag. Groudon har väl försvunnit och gruppen for på en raid för en halvtimme sen. Sonen har parkerat in mig o jag ids inte ge mig ut. Lite låg idag. 

Pigan ringde i morse, nåja, på förmiddagen o lät grinfärdig så jag undrade vad som nu hänt. Nå. Inget annat än att hon mådde skit av feber o halsont. Hon är så tanig att hon inte har nåt som sätter emot alla smärtor av feber o hosta. For dit en stund för att se om de behövde hjälp, men barnafadern låg på soffan o sov o öngen åt glass o tittade på teve. Hans sjuka mor åt också glass o drack te - lite om vartannat så de var OK. 

Nu måste jag sätta mig o kika i 365-listan igen o se om jag kan göra nåt skoj. Tog slut foton så morgondagen är tom. Är ledig nästa vecka så hittar jag inget före det, blir det förhoppningsvis nåt matnyttigt då. 

Av Kvasthilda - 18 januari 2018 09:00


Tema nr 4 Antenner

18/365


-.

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards