Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 januari 2018

Av Kvasthilda - 20 januari 2018 22:35

Har varit väldigt upptagen idag o knappt haft tid att sitta ner i fem minuter. Detta gör att mitt mello-bloggande ligger på vänt o kommer i morgon. Nu sitter jag i en fantastiskt obekväm och skramlande säng på ett hotell o hoppas få sova en stund till arla morgon. bäh 

Vilket läskigt rum. Får inte igång kylen. Vill inte öppna fönstret, då de placerat mig på bottenvåningen. O klarar inte av att skriva  på det här virtuella tangentbordet. Struntar i det här nu o sätter igång resten av Doctor Who, innan jag förhoppningsvis är trött nog att få sova inatt. 

Hade en del att dryfta men det här funkar inte. G'natt. 

Av Kvasthilda - 20 januari 2018 17:49

Jaha. Ett dygn sen jag hade kunnat sätta mig med det här. Nu blev det inte så o även om jag sparade inlägget igår eftermiddag för att eventuellt kunna jobba med det på hotellet, blev det inget, så jag gör detta idag, söndag i stället o klockan är snart halvtolv. 

Vi började storstilat med BAO och en del andra musiker, som Kalle Moraeus (som var med i Skavlan häromkvällen, intressant folksamling med Kristofer Hivju och utrikeskorren Magda Gad). De spelade ett stycke av en klassisk kompositör, Johann Sebastian Bach


Det fortsatte på franska med Charles Aznavour och hans Toi, som på engelska heter She


Sir Bourbon Dixieland Band spelade Drömmen om Elin i tradjazz. 

Modern Talking gjorde sin Brother Louie redan 1986, men 1998 släppte de en ny version med en rappare till hjälp. 

Check it out, check it out
Here we go - let me say it
Tax on wax make the DJs wanna play it
The front to the front
And the back to the back
The hip to the hop
And the rhyme to the rap
Every single line on the time you admire
Stays in your brain like earth, wind and fire
Here I am all the time, girl, you know me
I must admit, I'm the real Brother Louie!


Kjell Öhman och Hasse Rosén stog näst i tur att illustrera några kryssrutor för oss. Utan sång...

~Vart ska du gå, min lilla flicka?

~Jo, jag ska gå och hämta dricka.
~Åt vem då, du lilla tärna?

~Åt vår get, som heter Stjärna.
~Får jag följa med? Får jag följa med?

~Ja, det får du gärna.
~Får jag följa med? Får jag följa med?

~Ja, det får du gärna.

Till krysset väljer vi ut tre ord ur första raden. , min, lilla


Sten & Stanley lät oss Klättra upp för stegen för att knyta ett gult band kring en gammal ekTie A Yellow Ribbon Around The Old Oak Tree heter den på engelska. 


Efter nyhterna fick vi höra Sting sjunga en gammal Fred Astaire-melodi. Nice Work If You Can Get It


Gitarrgruppen The Spacemen (har just tittat på Doctor Who och ett avsnitt om just The Spacemen... underligt) spelade en melodi som Sven-Erik Magnusson gjorde på ett singelalbum. Melodin hade text av Gustaf Fröding, fin vise


This Charming Man. Vi hörde lite klassisk pop på engelskt vis med The Smiths


Fiskarna i havet. Idde Schultz. 


Åsså en Eldemandubbel igen. Sjuka rysningar i den första. Jag älskar oftast BAO - och Helen Sjöholm, men Du är min man orkar jag bara inte med. Bennys spelade, fast det hjälpte inte mot rysningarna. 

Den andra melodin var en gammal popdänga från 90-talet, då med Tone Norum och Tommy Nilsson, idag på gitarr med Hasse Online. Vad är det?? Melodin var i alla fall Allt som jag känner


Vi slutar i nåt som ligger långt, långt, långt bort. Höst. Monica Z sjöng. Fast originalet heter Stardust. Vaddå två ord? Star Dust. *huff* 



Av Kvasthilda - 20 januari 2018 09:00


Tema nr 292 Symmetri

20/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards