Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 januari 2018

365 Foton 2018 - 26 Bärande (31)

Av Kvasthilda - 31 januari 2018 09:00


Tema nr 26 Bärande

31/365


En hel del "bärande" i denna bild, kanske med antennen i fokus, med tanke på resten.
Det bär av mot en annan destination. 
Bärlinor som håller upp kontaktledningen. 
Stationshuset är en gammal transformatorstation. 



O sen är det ju det där med radiokanaler efter linjen... 

P4 är inte helt enkel att ratta in.


Jag hör brus från radion som är på
En million stationer tränger på
En hel värld vill nå mig på en bärande våg


Fast jag är blyg, vågar jag ta ton
Via trådlös kommunikation
Så jag ger svar med min längtan på en bärande våg


Fast ingen är här
Så är jag inte ensam med mig själv
För rymden är fylld
Av lystna anrop varje kväll
Om du är tusentals mil härifrån (många mil ifrån)
Utan telex eller telefon (var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg


Din signal är mjuk och sensuell
Låt mig få kontakt med dig ikväll
Dina ord viskar på en bärande våg


Min antenn är hög och sensitiv
Och min själ radioaktiv
Så ta emot min kärlek på en bärande våg


Fast ingen är här
Så är jag inte ensam med mig själv
För rymden är fylld (rymden är fylld)
Av lystna anrop varje kväll
Om du är tusentals mil härifrån (många mil ifrån)
Utan telex eller telefon (var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg


Min antenn är hög och sensitiv
Och min själ radioaktiv
Så ta emot min kärlek på en bärande våg


Fast ingen är här (ingen är här)
Så är jag inte ensam med mig själv
För rymden är fylld (rymden är fylld)
Av lystna anrop varje kväll
Om du är tusentals mil härifrån (många mil ifrån)
Utan telex eller telefon (var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg
(var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg
(var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg
(var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg
(var du än är)
Så vet du att du kan nå mig på en bärande våg


Musik:

Tomas Adolphson & Anders Falk

Text:

Anders Falk


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 
 
Susie på Stjärnarve...

Susie på Stjärnarve...

31 januari 2018 18:43

Typiskt bra text - och bra musik - när det är Adolphsson & Falk! Bilderna var också bra och passar med temat!!

http://stjarnarve.blogspot.se/p/365-foton.h

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards