Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 februari 2018

-27

Av Kvasthilda - 4 februari 2018 17:29

Kallt är bara förnamnet. Tur nog var det inte kallt där vi var tvungna att växla ur vagnar. Har nog varit kallt inatt. O det var enligt uppgift -39,5 i Nikkaloukta. Där brukar det vara svinkallt. Vid foten av Kebne-. Nåja, en bit ifrån, men med ett sjösystem intill. Det bidrar till iskylan. O kallt norrut - Torneträsks förtjänst. Men det är svinkallt nu när jag kom hem. Brrrrrr. Nu brinner det värmeljus här. 

O jag har egentligen ärenden att göra men med den där jäkla iskylan vill jag helst inte ta ut bilen igen. Skit. 

Nä, hörde att mikron pep. Tur att man lagade god mat igår så man har rester att stoppa i sig. Gröt hade varit gott. Soppa likaså, men det fattas lite ingredienser för att det ska fungera. Får bli fläsklägg med rotmos. Inte helt fel det heller. Men det får bli Johnnys sötstarka. Slotts hade för mycket pepparrot i sin för att det ska vara gott. Inte min favoritkrydda på jorden. Synd på en nyöppnad flaska. Får ge den till svågern. Han gillade den. 

Av Kvasthilda - 4 februari 2018 09:00


Tema nr 119 I repris

35/365


Sleggesvingen i dagsljus.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards