Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 februari 2018

Av Kvasthilda - 6 februari 2018 16:55

Lite lugn o ro innan jag ska ut på ett ärende. Pigan ringde strax efter att jag vaknat efter min lilla lur efter jobbet o ville ha barnvakt. Nemas Problemas. Hämtade upp ongen o vi har lekt superhjältar. Det har varit CaptnMerca o Ajonman, WonderWoman x 2 o Hulken. Allt mellan himmel o jord. Just ja. Zombies också. Ingen brist på fantasin hos fyraåringen. Åss fick han en Pop! bobbahäd Hulk. Mao Wobble Head. Busunge. Men när mor o far kom, tog leken slut o trotsen satte in. Nä, jag är inte hungrig. Innan de kom var han helt inne på att äta ris med ketchup. För kyckling vill han inte ha. Gjorde en kycklinggryta med lök, palsternacka, champinjoner o lite färsk ananas, tomatsoppa o grädde. Gossebarnet tjatade lite om lax när vi stannade för att köpa mjölk, så jag får väl försöka hitta på nåt med lax nästa gång. De hade fått det på dagis med lingonsylt och platta potatisar, vad då det är. Potatisbullar kanske? Fast i frysdisken pekade han på bollarna och inte bullarna. Nåja. Eller kanske det var de där friterade rutchipsen? Mindre noga :) 


Fick bo på hotell inatt. Vattnet har frusit på Spor1. Inte nog med att vi var utan vatten i Svappavaara i flera dagar, bu även i Narvik. Skulle enligt uppgift finnas dunkar med vatten så man kan koka sig kaffe o diska om det behövs, men dunkarna var tomma när jag kom tillbaks till Spor1 i ottan. Tur nog var jag lite tidig o pratade med växlingen så de hämtade upp mig o dunkarna - fast jag hade siktet inställt på kaffeautomaten o glömde helt dunkarna, men herr norman spörte etter dem så vi gick o hämtade dem - o han hjälpte mig fylla upp dunkarna o jag fyllde kaffetermosen i deras automat - som i gamla tider. 


Fryser igen. Här brinner värmeljus men det är ändå svinkallt i lägenheten. O snorar som en tok. Fortfarande. Två skift kvar före helgen. En häckafton i svappiskuren o en sammalika som inatt. 

Nä. Hitta byxor o dra sig mot högalid då - o till pigan o hämta batteriladdaren som blev kvar i bilen... 

Av Kvasthilda - 6 februari 2018 09:00


Tema nr 365 Överhängande

37/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards