Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 februari 2018

Av Kvasthilda - 16 februari 2018 12:40

En sån dag igen. Helt slut. Var lång väg till mitt lok idag. Växlarna passerade med bilen o åkte ända upp till loket i det tåget de kollade - som jag skulle runda för att komma till mitt. Nåja. Jag kräver inte skjuts o de har ingen skylödighet att plocka upp oss, men just idag hade det varit trevligt. Jävla förkylning att ta om igen. Gubben började hosta o snora som en tok igår och vaknade med huvudvärk idag. Min slog just till. Sitter mellan tåg o är allmänt slut i luvan. Nåja, Behäver inte vara social här i alla fall, utan det är bara att vänta på att de tömmer mitt tåg o lastar om det så får jag röra mig hemåt. Typ. Åt det håller i alla fall. Just ja. Kan ju faktiskt åka o dumpa ryggsäcken i min bil innan jag åker o lämnar jobbilen vid baracken. Slipper släpa den en liten bit i alla fall. 

Sitter annars o ondgör mig över några av de svar jag hade fel på igår. Lätt att vara efterklok, men när hjärnan inte ligger på topp, missar man. Vet ju vad jag gör på jobbet, men att få fram det i text o ord... Nääää. Vi behöver en uppfräschning av loktypen igen. En kille spikade igår. Han kommer helt nyss från sin lokutbildning :) O är ung o klar i skallen. Inte en förkyld gammal kärring som jag. hahahhahaaa. Men det är irriterande när man kommer på timmar senare vad de frågade efter o man har svaret där. Nåja. Så länge man ligger på plus får väl majjen tro att man är helt pantad annars. 

Sen måste jag ta itu med 365orna igen...... Ligger lite efter. 

Av Kvasthilda - 16 februari 2018 09:00


Tema nr 364 Överblick

47/365


Man har en rätt vid överblick över stan från LK-skrapan...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards