Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 februari 2018

Av Kvasthilda - 17 februari 2018 20:31

Har inte hunnit lösa krysset alls idag. Sånt som händer när det händer annat som inte är planerat. Men det blev bra för mig i alla fall. Sitter nu med Jessica Andersson i ett annat fönster. Mellon rullar på för fullt o hennes bidrag är det första jag hör idag. Snyggt nummer. Men nu är det andra Mellon vi pratar. MelloX. 


O apropå Andersson ja, vi börjar med Skånes egna mellokung, Hasse Kvinnaböske, med sin Guld och gröna skogar

Det var dans och hålligång uppå logen natten lång
Det var sommar, det var guld och gröna skogar
Jag var ung och du var grann, som vi älskade varann
Och jag lovade dig guld och gröna skogar


Fab Freddy... Mamma Mia. Hoodeladi. 


Nåja. Curt o Majken. De sjöng om Eslöv. Bakom de namnen finns ett par mer kända, Östen Warnerbring och Eva Rydberg


Åh, älskade Calle. Med dalahästar på axlarna. 


Från Eslöv till nåt annat. The Ark och The Worrying Kind. Bakom micken Ola Salo. 


Två Lennart illustrerade en Eldemandubbel, Lennart Palm med Magnus Ugglas Jag mår illa, och Lennart Klerwall med ABBAs S.O.S


Ja, Det är kärlek. Eller? Så heter Siw Malmkvists melodi från 1988 års melodifestival. 

Det är kärlek och det är härligt
Och helt förfärligt underbart att älska dig
Du ger mig liv och harmoni
Det är kärlek och det är härligt
Och helt förfärligt underbart att älska dig
Du gör mig varm och glad och sann


Dotter? Också ett namn. 


O det kom ju passande inför nästa kryssillustration, Your Mother Should Know. The Beatles gjorde den från början och det gjordes en svneks skiva med Beatleslåtar. På den fick låten namnet Din mamma hon minns


Vi går vidare med det Paul McCartney gick vidare med. Live and let die. James Bond. Gruppen han hade då hette Wings


Sen blev det reklam. I alla fall tyckte de det när Lotta tävlade med Fyra bugg och en Coca Cola. Lotta sjöng här sin Boogaloo på engelska.
Andra delen i den här Eldemandubbeln spelades av Magnus Johansson med Tomas Ledins Sommaren är kort

Inte ett moln
så långt ögat kan nå
inte en droppe regn
på flera dar
med en glass i min mun
å i sandaler av plast
går jag i solen
och tänker på dig
ljusblåa dagar
seglar förbi

Ur texten plockar vi glassen innan den smälter. 


Vår sommar har varit vansinnigt kall och det kan vara skönt med en cardigan. I The Cardigans sjunger Nina Persson och idag hörde vi henne beskriva My Favourite Game


Mendez Everyday. Också rätt passande med en spansktalande låt... 


Nästa uppgift var närmligen Gipsy Kings med ett potpourri av flera av deras låtar med Volare i grunden. 


Vi slutar i Mellon 2009 och unga fröken Amy Deasismont. Hon har vuxitr ur barndomens diamantskinn. It's My Life. Ja. Det är det. 

It's my life and I do what I feel right
Tell the boys that it's my life
When I walk the night
It's my life, my decision
I want you with provision
It's my life when you hold me tight


O nu ska jag titta ikapp dagens Mellotävling. Vi är inne på låt 7. Vad missade jag? Får kolla det. 



Av Kvasthilda - 17 februari 2018 09:00


Tema nr 63 Dockskåp

48/365


Inte vilket skåp som helst. Det är Slottet Morgonsol. Där Laban och hans familj bor. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 februari 2018 08:48

I sedvanlig ordning blir kryssbloggen sen idag. Jobbar. Helst av allt hade jag lagt huvudet på kudden o legat kvar under duntäcket. Nu vet jag hur sonen mådde förra veckan. Och dottern nån vecka före det. Har ont överallt och har ingen röst. Ringde just Op för att kraxande kolla om de har malm till mitt tåg ikväll o jepps. Det ska gå. Då blir det att sitta timtal i vitå idag. På förbannat obekväma stolar. Eller att ligga o vila på fyllebritsen. Inget av det är optimalt för en ond kropp. Jaja. Det är bara att bita ihop o packa väskan med medicin o film. O lösa krysset därnere. Glöm inte hörlurarna. 

Hejpa! 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards