Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 februari 2018

Av Kvasthilda - 19 februari 2018 17:03

Herre min skapare. Eller nä. Var väl inte han som orsakade min födsel. Den herren är min far. Som jag inte pratade med idag. Ringde hem o hade en pratstund med mor. Hon börjar nu vara gammal. Glömmer vad man sagt fem minuter innan o det som hänt i familjen för ett halvår eller tre år sen för den delen. Som mormor. Sa till pigan, ja du vet ju hur din mor blir om tjugo år. Eller nästan trettio då. Mamma är ju en bit över 80 idag. 

La mig o vilade en stund här o vaknade av att nån surrade nånstans. Är radion igång på mobilen? Vad fan är det som, låter? Insåg efter en stund att det var jag själv. Jisses vilken förkylning. Varje gång jag andades ut lät det som om nån surrade nånstans i fjärran. Lunginflammation? Luftrörskatarr? Eller bara slem i halsen? Men eftersom det lät när jag andades ut, torde det ha nåt med luftrören att göra. Satan. Blir nog att försöka ta sig till läkare nån dag. Hostar så skallen spränger. 

Av Kvasthilda - 19 februari 2018 09:00


Tema nr 207 Pekpinne

50/365


Tingelings trollspö har gått av (tyvärr), det är inte mer än en ynka pekpinne kvar av den.... Kanske funkar ändå, vad vet jag vad fairy dust har för magiska krafter? 





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards