Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under februari 2018

Av Kvasthilda - 14 februari 2018 23:52

For på en raid ikväll o pigisen hann precis få Kyogre! Sista bollen o Critical Catch på det. Jag fick ingen. O har ingen Shiny Luvdisc. Höll alla tummar att nån av dem skulle vara en Shiny; Mawile x 2, Magikarp, Shuppet - åsså Luvdisc. Kyogre finns Shiny också. Till slut sprang jag på en gul Luvdisc - åt dotra. Hon som klagat i veckor på att "Jag har ingen Shiny". Nu har hon en som vare sig hennes syster eller jag har. Eller kanske ens får. 



Av Kvasthilda - 14 februari 2018 14:29

Pigan ringde o skvallrade. Deras butik ger/gav bort semlor idag. Konstigt att de hade så många kvar när de förmodligen var billigast i stan igår. De gör en Alla Hjärtansdag grej av de som är kvar o bjuder på kaffe o semla. Mumma. 

Maken köpte lite olika under vecka o bäst i test var visst Oscars. De har Lindblomman varit med o bakat. Hon skickade upp en bild vid tresnåret inatt, men en stor blaffig klocka på, 02.51 "Dags att baka semlor". Bagartider. Så det kan ha varit hennes semla gubben åt. 


Inte de semlorna vi ätit/äter idag, men passar väl bra till Valentin?
Recept i bildlänk. 

Av Kvasthilda - 14 februari 2018 09:00


Tema nr 198 Naturens mästerverk

45/365


Nån som vågar sig på en gissning vad det är? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 februari 2018 12:06

Madre Mia. Sluta. Bara sluta.

Av Kvasthilda - 13 februari 2018 09:00


Eget tema nr 2 Brandgult

44/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 februari 2018 15:30

Får se om vi alls hinner få en Kyogre till pigan. Vete sjutton. Men fick i alla fall Rayquaza till henne idag. Jag blev utan. Det blev 4/4 till Ray idag. Fyra fick. Fyra blev utan. På dagens första raid o den enda jag kunde vara med på. Jobb i eftermiddag. Nåja. Det blir nya tag. Med den där jäkla hajen..... 



Av Kvasthilda - 12 februari 2018 09:00


Tema nr 160 Ledljus

43/365


Bokstavligen.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 februari 2018 23:45

Herre gud. Jag är helt slut. Slut i skallen o slut i själen. Det tar på alla krafter när folk inte håller sams utan bråkar o stökar o jäklas o tjatar o skriker o bråkar o bråkar o bråkar o bråkar. Fan. Sluta nån gång. 


Det tog liksom udden av hela filmen. Har varit på bio o sett Fifty Shades Freed - o den var helt OK, om även lite korthuggen här o var. Eftersom jag läst (o lyssnat) på böckerna har jag lite runtomkringhistoria i bakhuvudet, men rent allmänt lyckades de rätt bra med filmen. Alla reste sig o började ta på jackorna när första eftertexten rullades fram men filmen var ju inte slut där - vilket jag tyckte kändes konstigt då jag saknade sista scenerna ur boken. O så kom den. 


Vi for på en pokérunda efter bion o tog över ett par gym. Var på väg till ett av gymmen i stan, men insåg på vägen dit att det redan hade rätt färg - o var fullt! 


Nu ryker det genom öronen av allt tjafs o bråk som pågått under dagen. Orkar inte. O då är inte ens jag direkt inblandad i det hela. Men blir det ändå. arrrrgggghhhhhhhhh! 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards