Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 mars 2018

Melodikrysset v 9, 2018

Av Kvasthilda - 3 mars 2018 19:10

Jaha, hemma igen då och försöker slappna av. Så less på vinter. O hosta. Satt o löste krysset medan jag åt lunchen i Narvik. Perfekt med att lyssna efteråt o man kan hoppa femton sekunder framåt, flera gånger :) 


Vi började i Mellons tecken och givetvis med en Kristianstadsartist. C'ést la Vie från Mellon 2013, Hanson, Carson & Malmqvist. Till krysset ska vi även ha Hansons förnamn, Ann-Louise

Allting som händer, vindar som vänder
C'est la vie, C'est la vie
Hjärtan som älskar, slutar att älska
C'est la vie, C'est la vie
Aldrig jag kommer att glömma den dan
Du tog dina väskor och lämnade stan
Vad skulle jag göra, allt jag fick höra
C'est la vie, C'est la vie, C'est la vie


Sen traskar vi in i barnkammaren o letar fram Teddybjörnen Fredriksson tillsammans med James Last. Nallens nos den var av garn. 


Eriksson-Glenmark tävlade i Mellon 1989 med Upp över mina öron. Orup hade en hatt på svaj. Och Anders bar en röd kråsskjorta till lång svarta kavaj - o var visst äldst i startfältet med sina då 35 år!  

Upp över mina öron, över hela min kropp, förälskad i dig
I hela mitt liv har jag letat utan att veta att du var så nära mig
Upp över mina öron, över hela min kropp
I hela mitt liv har jag letat utan att veta
Upp över mina öron, över hela min kropp


Melodifestivalen 2011. Jahaja.... Där tävlade visst Lasse Stefanz. Förträngt. Fullständigt. En blick och nånting händer


All of Me får rysningar av den. 


Vi hoppar tillbaks i tiden igen, till 2003 och lyssnar till Alcazar som säger att de är Not a sinner nor a saint. Jaså. de ska lägga micken på hyllan i höst? Som grupp alltså. Trist. 2003 var Magnus fortfarande med i gruppen. 


Melodifestivalen 1960. Då tävlade Inger Berggren och Östen Warnerbring bland annat. Men ingen av dem fick åka till London o sjunga, utan det gjorde Siw Malmqvist. Alla andra får varann hette Sveriges bidrag det året. 

Bara, bara du och jag
Måste skilda gå var dag
Men alla andra får varann

 

Varför ska det vara så?
Varför drabbas just vi två
När alla andra får varann?


Framåt i tiden igen, till 2007 och den låt som kom på tredje plats i finalen. MZW med Cara Mia. Ja, Måns Zelmerlöw förstås. 

Sen hörde vi en engelsk schlager med Eddie Hodges, I'm Gonna Knock on Your Door. Lill-Babs gjorde den på svenska med ett annat innehåll, Mina kärleksbrev dom vill jag ha igen

Nu ska jag väcka upp sta'n,
skrika ditt namn,
du ska' få se min vän.
Att jag kan bli desperat,
om du så vill ha't,
För mina kärleksbrev dom vill jag ha igen.

 

Allt vad jag skrev,
när min idol var du,
det är ingen lämplig läsning nu.
Tro för all del inte på,
så'nt trams jag skrev,
till dej just då...

Låter lite surt. 


Nästa kryssbidrag hämtades från Melodifestivalen 2009 - Så vill stjärnorna. Vad stjärnorna ville försökte Molly Sandén tala om för oss.


O vi slutar i tevens värld. Vonda Shepard sjöng Searching my Soul. Den var signatur till serien Ally McBeal.  Det var en långlivad serie, med Calista Flockhart som advokaten Ally


O med det slutar jag dagens krysserier. Hoppas få se Andra Chansen nu då. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards