Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 mars 2018

Av Kvasthilda - 26 mars 2018 18:43

Som sagt... Uppe före fan i morse. Sååå trött! Huvudvärken sitter i o bråkar med mig. Det har snöat inatt så hela världen hade ett tunt vitt täcke som dolde mycket av den smutsiga snön som Falun fortfarande är täckt av. 

Vi kom oss iväg, några minuter försent, men tur nog var tåget några minuter fler försenat... Träffade Anita på Centralen. SÅ KUL! Eller Resecentrum som det väl heter idag. I väntsalen. Hon skulle åt andra hållet. Vi åkte över Gävle med tågbyte där. En dryg timmes tid på Arlanda innan flyget lyfte hemåt igen. 

Dotra o jag satt o spanade efter kända landmärken. Typ Långträsk. Fast av det blev inget. Däremot såg vi Höga Kustenbron. Eller båda broarna. Jag funderade vad den första var, innan jag såg den nya :) 

Plötsligt säger piloten att vi har börjat inflygningen mot Kiruna. Det är tjugo minuter kvar. O var är vi då? Precis mitt över Jokkmokk! Halvvägs mellan Kiruna o Långa o det tar tjugo minuter med flyg.... Liiite längre tid med bil. 

O när vi närmar oss området mellan Gällivare o Kiruna o ser Malmbanan frågade jag om dotra såg nåt tåg. Nä. Några sekunder senare; "Där mamma, är det ett tåg!" O en stund efter att vi kommit hem, insåg jag att det de facto var MITT tåg vi såg. Det jag skulle ha kört idag om jag inte haft semester :) 

Dåliga iPhonebilder, bron syns knappt men man kan nästan räkna vagnarna i tåget :) Fast vi är ju faktiskt på lägre höjd där, än över Höga Kustenbron. 

Idag har jag ont i halsen. Säg bara inte att det är nåt annat skit på gång? När hostan äntligen gett upp...? BAH. 

Av Kvasthilda - 26 mars 2018 09:00


Tema nr 80 Födelsedagspresent

85/365


♥ Grattis Allra Käraste SysterYster! ♥ 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards