Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 april 2018

Av Kvasthilda - 2 april 2018 20:43

Ja, jisses. Behövde fyra spökmonster för att avsluta ett uppdrag i jakten på Mew. Hade duschat o satt just med fötterna i ett efterlängtat fotbad när Kråks mess kom om en Gengarraid på G. Men fan.... Funderade en liten stund. Fotbadet var ju liksom klart så jag klev ur fotkaret och fixade det som behöver fixas. Kastade sen på mig kläderna o for upp o hämtade upp Kråk för att ta oss till raiden. Missade den med fyra sekunder. Typ. Sent är sent. Åkte vidare o hittade ett par andra raider vi tänkte ta. En av hennes uppgifter var att köra tio raider. Upp på stan o YAY. En Gengar! Vi tog ner den o snurrade sen runt o hämtade bollar o nya uppdrag. Fastnade i ett av alla uppdragen. Hitta tre dark pokemons. Ja men fan. VAR ÄR alla kråkor som det vimlade av igår? O hyenor? Fanns ingen. O därmed missade vi visst den shiny kråka som ska finnas också. Häxkråkor överallt igår men inte en enda lila. Förmodligen lite samma sak som med Luvdisc på Valentin. Hittade EN gul bland många, många, många rosa. O inte till mig. Har inte fått en enda Shiny bebis. Kläckt ägg som en tok o inte EN. Vi drog av lite andra uppdrag o bland annat ingick att utveckla en Magikarp. Det var bara att bita i det sura äpplet o köra en. Har drygt 700 godis o den kräver 400 för att få Gyarados. Har sparat godis ifall jag hittar en guldfisk. Vilket är omöjligt. Vill ju ha en röd Gyarados. Men men. Uppdraget att hitta Mew krävde en karpevolve so'll be it. O ett uppdrag var att fånga Pokémons med hjälp av femtio bär. Men jaha. Tror det blev drygt fyrtio monster i bagen på dessa femtio bär. Vissa kastade man flera gånger på o varje gång man fick dem i bollen räknades det - även om den stack sen. O plötsligt stod det där.... We found Mew... Ehh va??? Var det klart???? 

Åsså med Niantics aprilsämt med åttabitars-bilder. Back to Basics. Tevespelens barndom.


Vi var ute många timmar - först snurra runt i bil o sen promenera runt i Gruvstadsparken för att kläcka lite ägg. Fick ett rop på hjälp på en Tyra-raid så vi åkte dit, Kråk o jag. Gjorde ett försök men fick inte ner den på fyra personer. Den var näääästan nere med fyra sekunder kvar. Ringde på hjälp hos andra Dotra så hon kom o hjälpte till att få ner den så killen som inte hade den fick sin första Tyra. Kul! 

Strålande solsken hela eftermiddagen men lite kalla vindar. Nu är jag rätt slut i luvan. Funderar på att gå o lägga mig, men känner jag mig själv sitter jag uppe x antal timmar till. I morgon får vi hjälpa Nina o pigan att raida. 

Av Kvasthilda - 2 april 2018 09:00


Tema nr 333 Vems är vems?

92/365


O vad ska vara var? Inte helt lätt pussel att lägga detta. Bilden på kartongen visas utifrån lastbilshytten. O pusslet i sig ska läggas utifrån vad en häst ser som möter folkvagnen. Man måste liksom föreställa sig vad hästen ser. Wagsij. Jigsaw. Två pusselgalningar i samarbete. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards