Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 april 2018

voj

Av Kvasthilda - 10 april 2018 21:32


Rackarns. 365orna tog slut. Voj Voj. 

Av Kvasthilda - 10 april 2018 21:25

Jaha, då har man fått veta att man är tålmodig. O jo. Delvis är jag ju det. Måste vara det. Men i andra fall är man überstressad och går i taket för minsta lilla. I mitt val av yrke funkar det inte att vara stressad. Nog kan man vara det om man vet att man har en tid att passa o fel person sitter på fjärren. En sån där som ALLTID tittar hur tåget SKA gå i stället för att fundera vad som är smidigast. Har hänt mer än en gång att man blivit sen hem för att det i tidtabellen är inskrivet ett möte på sista driftplatsen före hemmastationen, men det har krånglat med växlar eller annat så det tåg man är planerad att möta blir försenad - o givetvis en annan i sin tur. Man får INTE vara tidig hem. Nej Nej Nej. När man vet att det tar ungefär sju minuter att bli hinderfri från sista stationen in till stan, om man får rulla på. SJU minuter, som ofta blir tjugosju. DET är stressigt. O ja, nu skriver jag med versaler. Också ett stresssymptom. Eller bara för att verkligen trycka på orden. Man kan alltid använda fet stil. Det gör mindre ont i ögonen. Nåja. Det är vad det är. 

Nu får man sova en "hel" natt hemma i alla fall. Tror jag sov två timmar igår natt. Var stört omöjligt att somna. Måste packa lapptoppen i ryggan inför morgondagen. En lång dags väntande framför mig. Tålamod. 

Av Kvasthilda - 10 april 2018 09:00


Tema nr 178 Mitt i maten

100/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards