Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 april 2018

Av Kvasthilda - 12 april 2018 16:59

Det är fan omöjligt att skriva nåt på mobilen. Tappar bokstäver. Skriver fel bokstäver. Missar mellanslagstangenten o lägger in ett n i stället. FFS. O jag använder oftast bara en tumme, den högra. Ids inte vrida skärmen o använda båda på bredare tangentbord. Hjälper föga för det blir inte brett nog. Så tumfingerstomp it is. Inte ens en ynka vals blir det.


Har varit hos Phong o fixat tänder. Han hotade med nysningar men inte en ynkligaste liten hostning gav han ifrån sig. Nu har jag ont som fan. Tog en Ipren för att dämpa det värsta. Bedövningen släpper sakteliga. Nytt besök nästa vecka för att ta hand om underkäken.

O där är jag nu. Med jobbmobben i beredskapsläge. Det har ringt i den idag, men flera timmar innan jag började såg jag. Släpade med den till tandis. Just nu är den skonsamt tyst.

O snön har rasat från taket. Äntligen. Igår kväll for det med ett jäkla dunder, sa gubben. Jag jobbade ju. Traktorn har varit här o skrapat bort det mesta på förmiddagen. Däremot behöver vägen putsas bättre. Gick fint att köra iväg vid lunchtid idag, men den stunden jag befann mig på Tandvårdsmottagningen räckte för vårsolen att skapa en sörjig uppfart med djupa spår. Igen. Det klappades ihop igår kväll o var rätt plant o fint när jag kom hem efter jobbet igår. Får se om jag tar mig härifrån idag, ifall jag blir utringd. En jäkligt spännande tid, dessa dagar tills vägarna är torra. Eller i alla fall snöfria.

Nu ska jag hoppa ner soppan så bullen Maken köpte ryms i spadet. Lite kaffe på maten. Hepp hepp.

Av Kvasthilda - 12 april 2018 09:00


Tema nr 40 Drömmar

102/365


...fast av den mardrömslika sorten. När man ser den som vuxen skrattar man nog mest, men som barn var det här det läskigaste jag nånsin sett o gav mig mardrömmar länge efteråt. Det var verkligen min största skräck, det där fula monstret som bodde i Den Svarta Lagunen. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards