Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 april 2018

Av Kvasthilda - 18 april 2018 22:28

Dammit. Gubben for iväg som en skållad råtta med synen svart som sot. Arg som en bålgeting. O voffödådå? Han bara retar upp sig själv på skitgrejer. Nu var det mig han blev arg på, men det var ändå pga skitgrejer. Jag tvättar. Har tvättat sängkläder. Med dem gäller det att tillsätta lagom LITE mängd sköljmedel om man ska överleva första natten med dem. Nu var det dock inte det saken gällde. Påslakanen har inte torkat o jag iddes inte leta fram ett par andra utan ville vänta ut de här. För mycket tvätt i torktumlaren - trots att den ska tåla hur många kilo som helst, mindre industrimaskinmodell.... Körde den två gånger o det var ÄNDÅ fuktigt. Satana. Var bara att hänga upp dem i torkrummet o det är DÄR skon klämmer för min bullerkänsliga make. Skulle vilja se honom tjänstgöra på nån av alla de där krabbåtarna han ser på teve. En rallare som inte kan sova i buller?? Fast han påstår ju att sängen vibrerar. Nåt han fått för sig. Han tror han får vibrationsskador av torkrumsfläkten. Eller snarare utsugen. Men har jag tvättat o hängt upp MÅSTE utsugen gå, annars blir det MÖÖÖÖÖGEL i torkrummet. (blä...katten kom just från lådan o hon kan inte sparka över sin skit, satan vad det stinker....! Allt hamnar överst, trots att det finns oanvänd sand under. BLÄ)... nåväl. Gick ner för att hämta upp sagda påslakan o de har fan inte torkat ÄN - de har hängt i torkrummet en timme. Kan inte bädda sängarna än.... Eller tja. Delvis. Bara påslakanen kvar. Maken drällde ner i källaren för att sova - före nio. *suck* Nåja, hans problem, men blir mitt i morgon när han inte sovit ordentligt. Snart ska jag gå o sova. Bara det där förbenade påslakanet torkat. 

Av Kvasthilda - 18 april 2018 09:00


Tema nr 163 Ljussättning

108/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards