Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 maj 2018

Av Kvasthilda - 19 maj 2018 22:47

En lång dag har börjat lida mot sitt slut och jag har några minuter till övers att skriva kryssblogg. Krysset i sig, löste jag allt utom en uppgift, på vägen till dagens Pokémonevent. Hörde inte två första uppgifterna men fick dem i snabben så det ordnade sig ändå. 


Vi började Med en gnutta flax. Ja, det var melodin vi sökte ur musikalen My Fair Lady. Verner Müller spelade. 


Andra uppdraget... Sing it Away  den som ville sjunga bort allt är Sandhja som tävlade för Finland i  års ESC.  


Sen sökte vi en kompositör o jag petar in Offenbach, som i Jacques. 


På det kommer en amerikansk musikal, Oklahoma. Melodin är Oh What a Beautiful Morning


Lennart Palm i Lerum  tog sen över o spelade musik till en låt som Agnetha Fältskog gjorde under sin första soloskiva, The Heat Is On. Inte att blanda ihop med Snuten i Hollywood som vi nyss hade som svar. 


O sen var det John Lundviks tur att illustrera en kryssadress. Eller två. My Turn. ur årets Mello. Dagens dubbel. Den enda. 


Blinka, lilla stjärna där,
hur jag undrar vad du är.
Fjärran lockar du min syn,
lik en diamant i skyn.

O blinka går in i krysset. 


Sen blev det Taube med Jakob Hellman. Fritjof och Carmencita


Vi tar en annan svensk klassiker o kikar in hos Hemsöborna. Var det inledningen ur Strindbergs bok vi hörde? 


Joni Mitchell gjorde en gång en låt som heter Both Sides Now. Idag hörde vi den med Dame Cloe. Inte helt lätt att hitta kan jag säga - för mig dagens svåraste. 


Jakten på den försvunna skatten. Det är en av titlarna i filmserien om Indiana Jones. 


O vi slutade upponer. Upside Down med Diana Ross. 


O med det avslutades dagens melodikryssande. 



Av Kvasthilda - 19 maj 2018 09:00


Tema nr 85 Förväntansfull

139/365


CD idag. Community Day i PokémonGO. Ska vi hitta några Shiny Charmander? 
Kan ju säga såhär i hindsight att pigan drog in en flock gula drakar - OCH en blåstjärtad Ho-Oh. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards