Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 maj 2018

Av Kvasthilda - 22 maj 2018 21:49

Så är denna tisdag snart till ända. Fick mitt tåg inställt inatt så jag har legat i en något orolig sömn med jobbmobilen intill huvudet - o släpat den med mig under dagen idag. Glömde ringa o få jouren komprimerad. 

Har varit o raidat ett par gånger idag. Dålig utdelning. En Ho-Oh i bagen men ingen Latios. O det är svårt att få folk till den, såtillvida det inte är på nåt av de nya gymmen där de blå inte har guld ännu. Huff. 

For till dotra o hämtade en låda användbart junk som kan funka i föreningslokalen. Lite ljusstakar o annat smått o gott. Hon bjöd på mat som hennes bror hade lagat i helgen. Så jäkla gott. Bandspagetti med lax i limesås. Helt vansinnigt gott. Det doftade lite vitlök om den men fan vet om det var nåt i. Tror det hade varit gott också. Ska lägga på minnet till Falun. 

Nä. Nu är det bara att slå huv'et i kudden o nanna. Jour 0400. Och torsdag morgon börjar jag jobba halvfyra. Nä, halvfem. Kan få samma jobb i morgon. Hade behövt hinna få lönen innan det skiftet. SKIT att de bytte lönedag. Så många gånger det slår fel med ett par dagar. A day late and a dollar short. Joråsåsatt. 

Av Kvasthilda - 22 maj 2018 09:00


Tema nr 33 Det spirar

142/365


Sommar i maj - i Älvsbyn.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards