Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 maj 2018

Av Kvasthilda - 26 maj 2018 10:52

En kylig lördagmorgon. Tror jag i alla fall. Har inte stuckit näsan utanför dörren än. Gårdagen var fantastisk med sol hela dagen från klarblå himmel, om än med en något kall vind. Jag trodde Eldeman hade slagit huvudet idag. Fick för mig att första uppgiften började i samma ruta o fick inte ihop nåt. hahahahaa! Till slut tittade jag vad jag hade skrivit o nä, inte alls samma ruta o då funkade det utmärkt. 


O denna första uppgift och dess illustration är så Underbar. Kalle Moraeus


Lite klantig fransk deckare på det, Rosa Pantern


Sen fick jag hjärnsläpp, fast det var rätt i alla fall. Där jag bor kallas inte alltför sällan en Elin för Ella, men det var Elin Lanto vi skulle ha. Hon sjöng sin Skylight


The Cambridge Buskers spelade dragspel och flöjt och det de gav oss för krysset var ett stycke ur Barberaren i Sevilla av Gioacchino Rossini. Lite annorlunda version. 


Katastrofmusikalen Stinsen Brinner. Därur hämtades Harrys sång med Peter Rangmar som resenären Harry som undrade om rättidighet gällande ankommande tåg är i klass med kärnforskning. 


Rolling Phones på det. Hmmm. De spelade en amerikansk schlager - men utan sång så denna texten fick vi inte med oss:  

I'm looking over a four-leaf clover
I overlooked before
One leaf is sunshine, the second is rain
Third is the roses that grow in the lane
No need explaining, the one remaining
Is somebody I adore

Vi skriver in over i krysset. 


Mariette sjöng sen sitt bidrag från årets Mello, For You

I feel your love coming at me like a train on a track
No escape no hiding no looking back
I’m the fool you’re the king I’ll do anything
For you, for you, for you


Stig Olin skrev En gång jag seglar och Pajala-Hasse spelade den. Sommar och båtar. Ja, det är väl ledorden. 


Från Hasse till Gösta. En herre i frack, det var definitivt ett epitet värdig Gösta Ekman den äldre. Han tillhörde det gamla gardet av skådespelare i frack och hög hatt. 


En helt annan genre är Mello och ett annat av årets bidrag. Jessica Andersson tog fram sin Party Voice. Hon skrev låten tillsammans med bland andra Fredrik Kempe, denna stora text-kämpe. *bah* 

I’m gonna freak on the weekend
Gonna dance like a mother
You’ll hear my party voice
I’ll be a freak for a week
And then I’ll move like no other
You’ll hear my party voice

 

Wrong turn once or twice
Took the wrong advice
Stumbled, agonized, oh, oh, oh
I’m gonna freak on the weekend
Gonna dance like a mother
You’ll hear my party voice


Livets cirkel. Circle of Life. Vi hörde en karaokeversion av melodin som hämtades ur Disneys klassiker nr 32 Lejonkungen


Vi avslutar pampigt med den fantastiske Sir Tom Jones. "Numera". Ja, han adlades 2009 så det är ju några år sedan. 

Just help yourself to my lips to my arms
Just say the word and they're yours
Just help yourself to the love in my heart
Your smile has opened up the door
The greatest wealth that exists in the world
Could never buy what I can give
Just help yourself to my lips to my arms
And then let's really start to live


Lite gott o blandat i dagens krysspåse. Ha en fantastisk lördag därute! 



Av Kvasthilda - 26 maj 2018 09:00


Tema nr 84 Försommarkänsla

146/365


Vintern hade knappt släppt taget o våren rusade fram som en galning genom Norrbotten.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 26 maj 2018 01:18

Rätt intressant att se vilka som hittar hit. Ibland är det Mr Random, nån annan gång grannen i en eller annan skepnad. Nästa gång är det en kollega och sen nån man halvt känner. 

Ibland är jag leds o kräks ut allt vad jag känner o tycker. För stunden. Sen går det över. Ibland är det återkommande gnäll. Som går över. Och återkommer. Det är som vågorna i havet som stiger o sjunker - tidvågor. Det har blivit lite av en ventil att släppa ut övertryck här. Man är ju inte så anonym bland de som känner en. 

Ibland hör jag nåt som nån missuppfattat eller för att det inte varit tydligt nog. Svårt att läsa mellan raderna. Ironi och torr humor är inte alltid lätt att läsa på rätt sätt. Hur som haver. Jag står ut med det mesta och kommer överens med de flesta. Mitt gnäll är mest det - gnäll. "Öh, vill du nåt eller mumlar du som vanligt?". Jo. Ibland mer högljutt. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards