Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 juli 2018

Av Kvasthilda - 1 juli 2018 23:53

Är så trött. Tar mig ett par minuter såhär strax före midnatt o plitar ner dagen. Ville inte åka från stugan idag. Alls. Solen sken. Bara en stilla sommarbris - från söder. Nordanvinden fick ge med sig. Sjön stannade ju igår kväll och natten har varit fantastisk. Kom mig aldrig i säng o när jag till slut var på väg, var jag tvungen att vänta in soluppgången också. Så vansinnigt vackert. Packade ju delar av vår packning i bilen redan igår, men trots det var det en del att ta reda på idag. Vi for som skottspolar fram o tillbaks, Kackostampen o jag. Till slut kom vi oss iväg - till Norrskensgården. Stannade där o käkade lunch o åt en glass. Var ju lika bra det eftersom klockan närmade sig stängningsdags. En pinkpaus o sen bar det iväg. Åkte grusvägen över Vistträsk idag men då kom ett mess från Dotra som sa att SvågerEtt ville träffa mig eftersom han hade nåt till mig. Var bara att svänga höger från Vidsel då o kolla in vad toket hade hittat på. Jaja. Bild kommer så småningom. Ta dig nu ett glas o fira semestern. Att den är slut menar jag. En flaska rö'tjut. 

Kändisvin smakar diskmedel. Eller vad det nu var han sa GW. Som släppt ett eget. Fick ett citat av Svågern och en flaska - Lasse Stefanz. Bara för att. 

En lång stund senare fotsatte vi så hemåt. Barnet somnade i bilen och sov några mil. Vaknade lagom tills vi kom till Porjus. Gav honom en squishie. Passade inte herrn. Nån grötgegga. 

Efter många mil längs steniga o sandiga o dammiga vägar kom vi i alla fall hem o hans mor mötte upp vid dörren. Lycklig unge. Han kände ju igen sig när vi kom till stan. 

Nu ska jag sova för ögonen ramlar ihop av sig själva. I morrn väntar svappakuren - o förmodligen en o annan tågförflyttning. De har visst lite folk udda veckor. O det är det ju på måndag. 

Semestern är officiellt slut för i år. buuuhääääää. 

Av Kvasthilda - 1 juli 2018 09:00


Tema nr 82 Förbrukad

182/365


Halva året har passerat. Galet. Hälften kvar. 

Idag är sista dagen på min semester. 



För att svara på ställd fråga finns här bilder på trädet o kottarna i olika stadier :)  


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards