Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 14 juli 2018

Melodikrysset v 28, 2018

Av Kvasthilda - 14 juli 2018 11:14

En fantastisk lördag idag. Strålande sol. Underbart. Vad gäller krysset hoppas jag att jag fått med alla uppgifterna nu, datorn hängde sig mitt i krysset o jag tappade alla mina noteringar. Tror jag fick med det i snabben i alla fall. 


Vi började ungefär som denna dagen. Livet på en pinne med Edward Blom. Han åkte ut ur Mellon i "försöken". 

Livet på en pinne
Göra var dag till en fest
Ta varje liten chans du får och njut
(Minut för minut)
Livet på en pinne
Nått för varje sinne
Ja låt ditt välbehag få blomma ut
Jag bjuder in till kalas
(Ingen smal sak)
Här ska tas tabberas
(Nåt för var smak)
För en rätt på mitt sätt
Med kryddor och fett
Och en gnutta salt ger livet
På en pinne
Nått för varje sinne
Ja låt ditt välbehag få blomma ut


James Last tog sig an Lasse Berghagen och hans Teddybjörnen Fredriksson vars nos är av garn. 


Dagens finska skiva, en titel jag inte kan uttala. Dock spelade inte det nån roll eftersom vi skulle ha den svenska översättningen av Yellow Submarine, eller Gul undervattensbåt då, som Per Myrberg en gång sjöng om. 


Två norrmän spelade svensk visa, den som går vid vindens ängar. Vinden drar förbi så tyllgardinen fladdrar. 

Det går en vind över vindens ängar,
det fladdrar till i en tyllgardin.
Och jag ska skriva en sommarvisa
med sol och blomdoft i melodin.


Handling With Care, Traveling Wilburys


Gamle Svarten lunkade på efter det. 

Gamle Svarten, kamrat på vida färden
Gamle Svarten, den bäste här i världen
När din vandringsfärd är över
Väntar gröna ängars klöver
På dig, min trogne gamle vän


Madonna har ändrat sin stil något genom åren och jag har lite svårt att hitta hennes röst i sången, men det är ju hon, hur man än ser, eller lyssnar på saken. Heaven heter en av hennes senaste låtar. 


Benny Anderssons orkester spelade Födelsedagsvals till Mona


Så byter vi genre o får lite blues från Louise Hoffsten, I Guess I'm a Fool


Justin Bieber ställer sig frågan om han fortfarande är vän, med vem det då är. Friends


Kanske Anna? Du kan väl stanna


O även om Anna stannade rykte hon nog från Trettiofyran eftersom den har rivits, jag vet inte hur många gånger... Vi hörde Olle Adolphson själv idag. 


O med den rivningen avslutar vi dagens krysserier. Ha det gott i sommarvärmen. Glöm inte vätskepåfyllning! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards