Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 juli 2018

pb

Av Kvasthilda - 15 juli 2018 22:30

Man är alltid i behov av en fungerande powerbank. Kullen hittade en snygg o köpte en åt mig också. Supersnygg. Som en platt pokéboll :)

Av Kvasthilda - 15 juli 2018 09:00


Tema nr 58 Farlig och vacker

196/365


Eldar kan vara hypnotiserande och man kan sitta länge och se den dansa, innan den falnar och man kan grilla sina korvar eller marshmallows eller vad man nu vill. Fast rök i ögonen är inte lika kul. 


 

Det här inlägget är redigerat i slutet av juli - har inte haft tid att lägga in bilderna tidigare. Igår (vid tiden för publicering), lördagen den 14 juli var dagen då Sverige började ryka och en av de värsta bränderna i modern tid tog fart. Jag har släkt som bor i Kårböle, familj i närheten av Vidsel och vänner i närheten av Jokkmokk. Jag har följt bränderna och nyheterna om dem med hjärtat i halsgropen. I en Facebookgrupp blev en kille nästan halshuggen för att han visade eldfoton häromdagen (i slutet av månaden) och det kan vara lite känsligt för de som bor nära eldhärdarna. Vi hade inte totalt eldningsförbud när bilden togs och vi håller alltid koll på brasan - speciellt om det blåser det minsta. Det står flera träd nära altanen och huset står inte långt från vår uteplats, vilket gör att jag är särskilt nojig om det förekommer minsta bris. I vanliga fall hade jag inte skrivit nån jättepassus, men med temat i åtanke och tiden för elden måste jag ändå förekomma och framhålla att vi eldar med försiktighet. Eldstaden ligger på sand med plåtbotten. Stora stenar ligger runt sandhögen intill plåtens kant. Ramen är i trä men kanten går ut över den. Har varit med om att en eldplats av lite annan konstruktion tagit fyr i sommar, vilket gör att jag är extremt nojjig. Tittade tillbaka i nyhetsflödet den helgen och ser detta i efterhand rätt fåniga nyhetsinlägg... Statistiken har verkligen ändrats sedan dess. O knappt två veckor har gått sen de publicerade den artikeln... 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards