Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 juli 2018

Av Kvasthilda - 18 juli 2018 18:51

Har knappt tagit i en dator på över en vecka. Har inte pallat dra igång nån men kände att jag behöver skriva av mig lite. En hel del går inte att sätta på pränt så det får stanna ändå. Alltid är det nåt som irriterar. Just nu mest värmen.. 

Sitter mest still o försöker andas lugnt då det är så evinnerligt varmt och kvavt. Värmen klibbar fast vid allt. Inte ens Luna ids göra något. 

Har haft ett tjötigt samtal med en männ'ska på PostNord om mitt paket från USA som kommit o gått o skickats igen - till far o mor för att det skulle hinna dit medan jag var där. Jooo tjeeeena. Så dubbel frakt o tullavgifter två gånger. Vilket SKIT. Vid tidigare samtal sades det att det skulle gå att skicka paketet/brevet vidare men nu var det tvärnit. O det trots att min hemadress klart o tydligt sitter under den nya adresslappen med mor o fars adress. Får bara hoppas att de delar ut den i deras brevlåda då så inte det strular också. Ska inte vara nåt leg för att hämta ut den, men man vet aldrig vad postombuden hittar på för konstigheter. Sommarfåglar o annat som finns överallt. Kan få tillbaks huvudvärken för mindre. 

Vet inte om vår skog brinner änu, men det ligger i alla fall i riskzonen. Får hålla alla tummar i världen att de tillresta flygplanen kan släcka bränderna i Hälsingland o Härjedalen nu. Så jävla smart med egna flyg (helikoptrar) - utan krok att hänga vattenbehållarna i. SMART. smart. SJU stycken... O jävla politik som ska krångla till allt. För fan, utrusta allt nu. TA DET BESLUTET. Herre gud. 

Måste ta itu med mina foton också. Backup o 365or. Men nu en balja vatten. Mor o far har varmt hemma året runt, men här är det fan varmare än vad de har det. Skulle haft en sån fläkt SysterYster köpte som blåser ut luft genom ett filter i en vattenbehållare. Säkert slutsålda överallt. 

puh

Av Kvasthilda - 18 juli 2018 11:12

GAH. Svårt att sova. Varmt. En katt som flänger in o ut ur sovrummet. Men peppar peppar.... Huvudvärken försvann. Värmeslag. O ändå försöker jag dricka baljvis med vatten. 

Av Kvasthilda - 18 juli 2018 09:00


Tema nr 339 Vykort

199/365


En av anledningarna till fotona nere i Västanberg mot Bjursås kyrka, var att försöka hitta punkten där ett vykort jag köpte i kyrkan tagits. Hittade den, men missade med nån meter och fick inte med lika mycket av gärdesgården i förgrunden. Tänkte visa upp vykortet också, men jag har knappt landat efter semestern och vet inte riktigt var det ligger... Kommer så småningom. Kanske. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards