Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 juli 2018

Av Kvasthilda - 20 juli 2018 18:08

Ännu en dag med bränder. Fast inte där vi bor. Åkte på jobb på jouren igår - som sträckte sig långt in på denna dagen. Blev "några" övertidstimmar. O jag som skulle raida Mewtwo idag.... Äntligen få vara med på en raid själv. BAH. Dotra o P fixade det åt mig men det är trist när man inte tagit den själv. Pigan fick dexa den också - o hennes var mycket bättre än min, fast jag tror i stil med den första jag fick - som jag inte heller tog på egen hand :( :( 

Tog en Pokérepa när jag kom till Narvik i morse. Var inte trött nog för att lägga mig - o fortfarande inte trött när jag väl gjorde så. Snurrade till sexsnåret. Svimmade till slut. O sov ända till klockan väckte mig - bara några få timmar senare. Är lite smått snurrig nu - har just stoppat i mig lite mat. Världen har inte riktigt stannat... Det är alltid jobbigt att bestämma vad man ska äta när det är varmt o äckligt o man kan ju inte leva på fil varenda dag. Endast. Igår blev det ett besök på Frasses för ett burgermål för att klara nattens jobb. Gick ju sådär. Viggo tog över tåget när jag kom ner o han undrade om vi haft åska i Kiruna också. Nånä. Men de hade. Ett riktigt skådespel hade det varit. Strömlöst blev det också. En rejäl urladdning. Hade varit kul att se. Halt for till fjälls igår med hundarna men hamnade mitt i åskovädret. Regnigt o 10 grader. En viss skillnad mot tropiknatten häromdagen. 

Blev "tvungen" att beställa en ny batteriladdare igår. Ett dygns leveranstid. Men det beror ju på NÄR dygnet infaller. Är det efter 17 tar det två dagar. "I morgon" betyder ju dagen efter öppettiderna. Måste ha glömt den i stugan o batteriet har torsk. Kan inte fota ett skit. Ligger förmodligen i resväskan... Tänkte gubben får ta hem den när han hämtar bilen - som inte HELLER verkar bli förrän nån gång. Onsdag. Vilken vecka? 

Av Kvasthilda - 20 juli 2018 09:00


Tema nr 14 Blomblad

201/365


Fick ju se mina älskade liljekonvaljer blomma i år. Bara ett fåtal, men bladen finns där hela sommaren och hela hösten. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards