Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 augusti 2018

Av Kvasthilda - 13 augusti 2018 09:42

Så ledbruten idag. Höll aldrig på att somna. Undrar då hur det gick för Dotra o Kackostampen? Kanske han fortsatte sova sen vi kom hem sent inatt? Kaffet puttrar, men är nog klart nu. Har inte kommit mig in i duschen än. Magen knorrar. Hungrig som en björn i april. 

Kunde inte somna inatt, så jag körde en liten eeveeolve. Helt OK, men hade gärna sett bättre Vaporeons med glitter i pälsen. Givetvis fick jag tre Flareon innan den första Vapon dök upp... Men också ett par limegröna Jolteon. Har inte döpt om dem än, därav deras kvarhängande Eevee-namn. Jolteon OK men bra CP, Flareon bättre IV men sämre CP o Vapo sämst av dem alla, både i Combat Power och Individual Value, faktiskt rent värdelös. Men snygg. 


 

Nu ska det laddas för jobb. Om nu tågtrafiken kommer igång innan mitt skift börjar. De pratade om lunch idag så kanske. Det har ju brunnit på Bjørnfjell. Ett av de gamla trägallerierna har brunnit ner i förra veckan och dessutom orsakat explosioner, då det stod gasflaskor där. Undrar just hur det ser ut däruppe, med nedbrunna hytter omkring. Usch. 

Av Kvasthilda - 13 augusti 2018 09:00


Tema nr 247 Skyline

225/365


Fick inte ta den bild jag hade önskat i sommar, på en vacker siluett av Faluns stadskärna med Kristine kyrka över Tiskens vattenyta, så då tänker jag om helt. Linjer är det, o himmel är det. Lita magiskt sådär med solstrålarna som kommer ner ut det tjocka molntäcket och träffar berget i fjärran. Berget är ju också en skyline om än väldigt obetydlig. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards