Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 augusti 2018

Av Kvasthilda - 19 augusti 2018 10:48

Det är en konstig förmiddag idag. Känslorna flödar över åt alla håll. Man är ömsom ledsen, ömsom glad, ömsom arg. Förbannad för all spelreklam. Varenda reklamavbrott. Varenda ett. VI har sett ett program på Discovery om havspirater i Somalia och att några förmodligen trotts vara det och blivit avrättade pga detta - av kinesiska tjuvfiskare..?? O i varenda reklamavbrott kom det minst två olika spelbolag. Fy fan. 

Dagen började med en nyhet om en älgolycka i södra Sverige med fyra ungdomar i bilen. 17-22 år. En flicka dog direkt på plats. En av ungdomarna är svårt skadad. De sista två riktigt allvarligt skadade. Älgar är stenhårda. Usch. Kör inte som idioter. Det gör ont långt in i själen. Ta det lugnt i trafiken. Snälla söta. 

Men natten slutade i kalas. I Dalarna. Sonen o Lindblomman flög ner till Arlanda o vidare med tåg till Dalarna för att vara med på moster/SysterYster och Svågerns gemensamma 50-årsfest. Nu är det ju ett tag sen han fyllde femtio, men de firade inte ordentligt då o bestämde att slå ihop dem nu i höst, när SysterYster fyllt femtio (i mars). Sonen har skickat lite bilder. Broder har delat bilder. Och den största nyheten där var ju då att den rackarns hönan gått sta o gift sig, utan att säga nåt. Enda vittnena var mor o far. Ingen annan visste nåt. Att pappa lyckats hålla tyst. Fast de kanske inte heller fått veta nåt förrän när det blev dags. Tänk att de bestämt sig efter så många år :) 

Hoppas hon fick sin efterlängtade bergsmanskrona nu. 

Har ett skift kvar och inte bestämt mig vad jag ska göra nästa vecka. Går jag hemma blir jag ännu mer deppad. Om inte annat måste jag åka ner till stugan o diska o plocka ur det där rummet som ska rivas i höst. Kan inte lämna det åt gubben. Får inte behålla nåt om jag gör det... 

Har 365or att ta hand om också. Men ingen som helst inspiration att fotografera.

Behöver en boost. O kanske lite kaffe. 

Av Kvasthilda - 19 augusti 2018 09:00


Tema nr 104 Heltäckande

231/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards