Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 augusti 2018

Av Kvasthilda - 20 augusti 2018 21:13

Hela världen snurrar. Blodomloppet drar runt i hundranittio. Skallen är yr. En lång o jäkla dag blev det. Hade inget tågläge igår men Togleder gav en tid, helt random. Mellan ett par tåg. Varav det andra på nåt sätt skulle passera mig efter vägen...?? Varför i hela friden ska jag då rulla från terminalen först? O det visade sig ju att mitt tåg inte ens var klart. Nä. För de hade en avgångstid som av nån anledning inte Togleder hade igår. O Rutekontoret har stängt under helgerna. Visade sig sen att samma tåg gått före helgen o varför Togleder inte hade koll på det är ju ett mysterium. Sov alldeles för lite pga allt detta tjorv och går nu på ångorna av två nätters sömnfattiga timmar. 

Ska packa bilen o dra till stugan i morgon. O fundera på kalaset som firman bjuder på i oktober. Får ta med mig någon. Gubben kanske? Måste kolla hur kottarna jobbar. Hade ju varit kul om vi kunde gå allihop samtidigt. Fast det blir ju alltid problem med lillkläppen. Eller skiftarbetarna. 

Rubriken? Åkte förbi en unge som ville att jag skulle signalera o jag förmodar att det var tomtens barnbarn. Något äldre än våra barn var då han tomtade hos oss. Han hade kidsen med sig den gången o med alla år som passerat sedan dess kan det mycket väl vara ett barnbarn. Tiden går. O tomten blir inte yngre. 

Av Kvasthilda - 20 augusti 2018 09:00


Eget tema nr 15 Mosaik

232/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards