Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 september 2018

Av Kvasthilda - 22 september 2018 22:29

Snart tolv timmar senare o jag börjar lösa krysset. Men lite distraktioner har det tagit mig en timme... Lätt att fastna på YouTube. 


Vi började med en, tja barnvisa kanske man kan kalla det. Claes Jansson sjöng att han ville ha en hårig fladdermus till lunch, medan Povels svenska originaltext sa nåt om en blommig falukorv. Kurbits då kanmantänka. 


Svenne & Lotta var väl en duo och de sjöng Bang en Boomerang, som också gjordes av ABBA

Like a bang, a boom-a-boomerang
Dumb-be-dumb-dumb be-dumb-be-dumb-dumb
Oh bang, a boom-a-boomerang
Love is a tune you hum-de-hum-hum
By giving away, I think you'll learn
You'll get love in return
So bang, a boom-a-boomerang is love
A boom-a-boomerang is love


Lisa Nilsson med sin fina Himlen runt hörnet, som skrevs av Mauro Scocco. 


O Kurt Olsson, han hade Flickor bak i bilen, han. 


Vaddå, frågade sig Linnéa Henriksson. Ja, det kan man undra. 


Johan Saxgård sa inte så mycket, svårt att sjunga när man spelar saxofon, men Peter Himmelstrand ville att nån skulle ta honom till havet. 

Ta mej till havet, och gör mej till kung!
Kung över sommar'n och natten
Sanden är fuktig och kvinnan är ung
Galen av längtan är jag
Dofterna samlas, och luften blir tung
Ta mig till havet och stanna
Tills natten blir dag


Anna Bergendahl å andra sidan säger att We were never meant to be Heroes


Hej Hej, hemskt mycket hej. Madre Mia. Sören Olsson och Anders Jacobsson som sjöng under det mystiska gruppnamnet Hemliga Byrån


Svend Asmussen drog stråken över sin fiol On The Sunny Side of the Street. Bakom den stod Jimmy McHugh. 


Lilla Fågel Blå, den flyger vidare tillsammans med Staffan Hellstrand

Kom tillbaks
Den här världen är så underbar
Kom tillbaks
Hela världen var så underbar
Och det kunde lika gärna varit jag
Lilla Fågel Blå


O flög, gjorde även killarna i Top Gun, där huvudrollen spelades av Tom Cruise. London Symphony Orchestra spelade Berlins Take my breath away


O med det säger jag tack o go'natt. 


Av Kvasthilda - 22 september 2018 09:00


Tema nr 114 Hålla huvudet kallt

265/365


Fler foton inifrån vårt nya stadshus. Det är lite läskigt att stå på översta planet och titta ner mot entréplanet. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 22 september 2018 07:45

Skriver det här innan, så jag inte glömmer det i morgon (idag). Jag kommer som många andra lördagar att vara upptagen när krysset sänds, så det blir att ta igen det senare, men hinner förhoppningsvis nån gång under dagen. Den här gången är det inte PokémonGOs Community Day som drar utan Barbiemässa i Malmö. Dock hoppas jag att tjejerna drar in nån Chikorita till mig. Eller nån Mewtwo. Niantic har bytt Ex-raidboss o släppt Mewtwo i vanliga Level 5/ Legendar-raider. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards