Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2018

Av Kvasthilda - 27 september 2018 09:00


Tema nr 277 Stadsmiljö

270/365


Jag gillar att de skapat en stadsmiljö i köpcentret och inte bara livlösa raka väggar. Väla. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 26 september 2018 10:18

Ja, nu börjas det. Höstens första snöflingor faller. Stora, blöta flingor. Visserligen smälter de flesta innan de landar på marken, men det är några vita fläckar här och där kring huset. Nu går det bara åt ett håll. 

Av Kvasthilda - 26 september 2018 09:00


Tema nr 152 Kvarleva

269/365


Undrar vad som händer med lapptäcket den dagen ingen orkar hålla i en mässa längre. Många av rutorna har jag gjort... Har nästan glömt att jag skapat flera av dem, men när jag såg det igen räknade jag till 18 st.... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 25 september 2018 22:37

Kallt, men vackert. Det är stjärnklart, en fullmåne i vardande och norrsken. Lär nog få se en del foton på Facebook i morgon. Själv har jag inte tålamodet eller synen att fixa det där med nattfoton på vackra himlafenomen. 

Vintersulor på bilen - på flera av familjens bilar. 

Katten som varit sur i till o från sen igår låg på mitt täcke i morse så jag hade sådär en trettio cm täcke att täcka mina ben o fötter med. Resten låg under kattan. Men hon har skytt mig som pesten idag. Tog ju i transportburen, för att lägga in dynan jag köpte i Helsingborg. O hon kopplade givetvis det till ett behöva spendera lååååång tid i den i en bil. Nånä. Blir inget av det. O fan vet om jag åker ner till stugan nästa vecka. Kanske, kanske inte. Har inte bestämt mig. 

Känner mig inte hundra tillfreds med livet just nu. Sur katt o grinig gubbe. Tjorviga ungdomar o en osäker regering. Brexit eller stay. Överallt pågår det galenskaper. Andas. Lugn. Ro. 

Av Kvasthilda - 25 september 2018 09:00


Tema nr 281 Stjärnor

268/365


O stjärnan i centrum av mässan... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 24 september 2018 22:55

Hemma igen. Till en svinsur katt o en inte heller så glad göbbe. Skramlade in med resväskorna o katten for under soffan. Förmodligen för att jag väckte henne. Resväskor innebär resebur i hennes sinnesvärld. Men nu kom ju resväskorna hem. Man åkte från en härlig höst i Helsingborg, via sensommarvärme i Stockholm till två iskalla grader i Kiruna. Brrrr. Fy fan. Har dock ett kort skift i morgon. Tågbyte. O det blir däckbyten också. Snart oktober o det utlovas snö i veckan. Blä. 

Av Kvasthilda - 24 september 2018 09:00


Tema nr 301 The Show Must Go On

267/365


Barbiemässa.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 september 2018 23:06

Oj. Idag har vi haft en vansinnigt stillasittande dag. Mycket snack. En del fika. Kattklappande. O en massa film. Vi iddes inte göra nåt på hela dagen idag, utan har spenderat många timmar i soffa o fåtölj, tillsammans med diverse Marvel- och DC-hjältar. Vi har hoppat runt i Marvel's fantastiska värld i några dagar och inte tagit filmerna i någon som helst kronologisk ordning. Black Panther, Infinity War, Ant-Man, Dr Strange... O Justice League. Har inte sett Wonder Woman (tror jag) så det blev ett hopp där med. Är ett jäkla hattande om man ska se alla Marvel-filmatiseringar (filmer o teveserier) i ordning. 

Käkade sushi till middag idag. Gott. 

I morgon åker jag hemåt igen. Ledigveckan är slut. Men det har varit en kul vecka. Tror jag laddat lite batterier till hösten. O höstdagjämningen har ju kommit o gått. 

Har haft en fin vecka som avslutades igår med Barbiemässa i Malmö. Eller Limhamn om man ska vara petig. Kul att träffa alla människor man bara pratat med via internet tidigare. Folk man känt i över tjugo år. Hej på er alla! 

Nä. Sova en sista natt i lägenheten här då o packa ner det sista innan kosan styrs mot Ängelholm, Arlanda o Kiruna. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards