Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2018

Melodikrysset v 40, 2018

Av Kvasthilda - 6 oktober 2018 11:03

Lördag morgon. Sitter i stugan o myser med en brasa i kaminen. Ute svajar tallarna, även om solen skiner. Nordan ligger på. Så här har jag fått ihop det idag: 


Första uppgiften säger att We Are All The Winners.

We are the winners we are all the best
Att vi få va tillsammans det betyder mest
även om de mulnar och ridåen har gått ner
Så har vi ändå vunnit om alla hänger med

Nick Borgen tävlade med den i Melodifestivalen 1993, men den melodi juryn tyckte var snäppet bättre, var Arvingarnas Eloise. På den tiden skulle mellolåtarna bara ha svensk text... Det var då det. 


Svensk är dock Mannentaket. Första filmen om Sjöwall/Wahlöös kommissarie Beck, med Carl-Gustaf Lindstedt i huvudrollen. Björn J:son Lindh spelade musiken till filmen. 


As Tears Goes By. Tårar inte år. Marianne Faithfull raspade fram texten som bara hon kunde. 


Ulrik och Mikael Neumann spelade Taube för oss, Balladen om briggen Blue Bird från Hull


Please Release me, let me go. Det bad oss Jerry Lee Lewis. 

Please release me let me go
For I don't love you anymore
To waste our lives would be a sin
Release me and let me love again


Povel Ramel på det, Fat Mammy Brown. Flashback Big Band spelade. En del av texten vi inte hörde: 

Jag kallas Fat Mammy Brown, The Biggest Girl in Town!
Det är ett obegripligt smeknamn, men jag bär det stolt ändå.
Här sjunger Fat Mammy Brown, The Biggest Girl in Town,
så länge stan är full av karlar som hör på.


Amy Dimaond tävlade i Melodifestivalen 2008 med sin Thank You. Hon slutade, liksom året på en åttonde plats. 


Boston Pops tog sig an filmmusiken från Indiana Jones-filmerna. 


Sigge Fürst var Grönköpings Sjungande Trädgårdsdräng. Grönköping som sägs vara en omskrivning av Hjo


Reggae på nytt sätt. I Shot the Sheriff


Vi åker från Dover till Calaïs med Style.  

Vi såg på varann, då vi närmade oss land
När vi möttes mellan Dover Calais
All min rädsla försvann, när du sakta tog min hand
Någonstans emellan Dover Calais

Tjejen i gruppen då, var Gigi Hamilton. De var två från början.


O till slut når man väl andra stranden, En gång jag seglar i hamn byttes av i en Eldemandubbel av Jag är ute när gumman min är inne


O med det kan jag säga att jag är inne när gubben min är ute. Får se om de får ner nån älg idag. Hade varit trevligt. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards