Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2018

splitter

Av Kvasthilda - 10 oktober 2018 19:57

Vad allt är splittrat. Jag hittar liksom ingen rim o reson i nånting som händer, eller inte händer omkring mig. Bara mitt bloggande. Ibland - väldigt sällan - skriver jag om nåt som faktiskt betyder något och skriver jag nåt så betyder det i sin tur ingenting. Har så mycket mer jag skulle vilja älta och dryfta o nämna och kräkas ut men det blir som ett knallskott, kontra knallen från en kanon. Det är för många sladdertackor i byn. Att göra en hel hönsgård av en tappad kycklingfjäder. Så känner jag att den här hålan är. Man kan inte prata om nånting utan att det ekar nån annanstans, på andra sidan stan. Därför har min blogg blivit så vansinnigt tråkig det senaste året. Hur många roliga inlägg har det kommit från mina knappar o tangenter på sistone? Jag känner mig urtråkig. O tappar tråden. Börjar skriva nåt som jag för stunden känner att DET kan jag berätta.... så kommer gubben in, sätter sig vid teven o det råkar vara nyheter. pouf. Där tog tråden slut. Han hör inte teven när tangenterna smattrar. O får inte jag skriva medan tanken flödar, utan smyga fram orden en tangent i taget, funkar det inte att skriva. Alls. Sitter bakom ryggen på hans fåtölj. Eller, vi sitter bakom ryggen på varann. Eller inte ens det. Mest jag som sitter med vardagsrummet bakom ryggen. Faktiskt. 


Just nu hör jag katten i köket. Hon har fått sin godiskula o den far runt på köksgolvet o släpper ut en o annan godis. Eller nä. Här den inte alls just nu. Har den fallit på platten igen? Näää... Där rullade den igen. Kanske for ut mer än en godisbit då. 


Ute vandrar ett gigantiskt norrsken över himlen - dock inte i närheten av det som var häromkvällen. Vi har haft norrsken varenda kväll nu i flera dagar - mer eller mindre synliga pga snömoln. Dottern tog en kanonbild - med vilken kamera hon då har. Kan mycket väl ha varit mobilen, då hon har en Samsung. iPhone är ju VÄRDELÖS som kamera. Duger till snabba snapshots, men inte sjutton kan man ta nån godkänd bild i halvmörker. Samsung har en helt annan kamera. Gubbens foton är krispiga o fina. Iofs har de större skärm med högre upplösning än iPhönerna, men när man lägger iP-fotona på datorn är de skitkassa. Vet inte om man ska satsa på en Samsung nästa gång. Har lite svårt för förändring så det vete sjutton. Har iofs ägt flera Samsung o Nokia innan man blev med klösbräda från MAC. Jag som avskyr MAC i andra sammanhang. Snygga grejer, men har lite svårt för konceptet. Jag är för mainstream o tråkig. Nä. Kommer säkert att förbli iPhone fortsättningsvis också. Kanske. Om de bara hade haft kvar sin AUX. Nädå. Nu ska vi vara tvärsöver o sätta in ljudet i laddkontakten. För mycket annat skrot i mobilen för att rymma en extra ljudenhet. Så nu kan man inte alltid ladda mobilen o lyssna på musik samtidigt. Vilket skit. 


Häxan Surtant. 



 
 
Ingen bild

kafka

11 oktober 2018 00:35

Huawei P20 Pro..Misslyckas du med foton med den. Köp blyertspenna o ritblock.

Kvasthilda

11 oktober 2018 20:50

Tack du. Får se. Så mycket annat som inte alltid är on par.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards