Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under oktober 2018

Av Kvasthilda - 10 oktober 2018 09:00


Tema nr 95 Grythund

283/365


Doris är en kortbent o supercharmig liten Jack Russel. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 9 oktober 2018 10:26

Jävla cirkus. Ont i skallen. Skitdag.

Av Kvasthilda - 9 oktober 2018 09:00


Tema nr 188 Natthimmel

282/365


Min sketna iPhone kunde inte fånga det magiska med norrskenet denna kväll. Såg många andra fina foton från ett av de största norrsken jag sett men jag hade inte tid att dra fram kameran o fara ut o fota, utan fick nöja mig med den kassa kameran i mobilen. 


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 8 oktober 2018 14:41

Hä puust o hä plååås. Radion varnade för Nivå1-väder i fjällen. Fick en utryckning o for o hämtade en kollega i svappis. Halkiga vägar men det gick bra. När vi närmade oss stan syntes hur vädret drog in. Gruvberget låg i en vit "dimma". Stannade o surrade med chifen o exchifen o kollegan en stund innan man rynkade på näsan o gick ut i snöandet. Nu blåser det dessutom på tvären. Hade kunnat få göra en sväng till till svappis o lämna en annan kollega men tackolov finns det gott om folk så jag slapp ut efter den där äckliga E10 i ovädret. Bilen går bra, men det finns ju andra trafikanter. 

Av Kvasthilda - 8 oktober 2018 09:00


Tema nr 212 På bar kvist

281/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 7 oktober 2018 16:59

O törstig som en kamel. Vi stannade o käkade thai i Boden, när vi bytte kompisens skoterkälke i släpet mot Makens nylagade skoter. Det var starkt. O gubben fick fel mat. De hade inte en siffra rätt. Jo, sonen o jag fick vår friterade kyckling men gubben som skulle ha samma, med räkor fick förvisso räkor, men wokade med nudlar o grönsaker. Inte friterade med ris. Åsså betalade han för fyra rätter men jag noterade det o de fick ändra o betala tillbaks. Kanske där felet låg. Tanterna bytte plats i kassan o nån tryckte in fel o tog säkert bort fel rätt sen. Klantskallar. Dock har gubben ätit rätten förr, så det fick gå.
Nu ligger vi efter tråkiga E10 på god väg hem. 13(?) mil kvar. Typ. Hakkasmacken.

Av Kvasthilda - 7 oktober 2018 09:00


Tema nr 201 Omaka par

280/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 6 oktober 2018 11:03

Lördag morgon. Sitter i stugan o myser med en brasa i kaminen. Ute svajar tallarna, även om solen skiner. Nordan ligger på. Så här har jag fått ihop det idag: 


Första uppgiften säger att We Are All The Winners.

We are the winners we are all the best
Att vi få va tillsammans det betyder mest
även om de mulnar och ridåen har gått ner
Så har vi ändå vunnit om alla hänger med

Nick Borgen tävlade med den i Melodifestivalen 1993, men den melodi juryn tyckte var snäppet bättre, var Arvingarnas Eloise. På den tiden skulle mellolåtarna bara ha svensk text... Det var då det. 


Svensk är dock Mannentaket. Första filmen om Sjöwall/Wahlöös kommissarie Beck, med Carl-Gustaf Lindstedt i huvudrollen. Björn J:son Lindh spelade musiken till filmen. 


As Tears Goes By. Tårar inte år. Marianne Faithfull raspade fram texten som bara hon kunde. 


Ulrik och Mikael Neumann spelade Taube för oss, Balladen om briggen Blue Bird från Hull


Please Release me, let me go. Det bad oss Jerry Lee Lewis. 

Please release me let me go
For I don't love you anymore
To waste our lives would be a sin
Release me and let me love again


Povel Ramel på det, Fat Mammy Brown. Flashback Big Band spelade. En del av texten vi inte hörde: 

Jag kallas Fat Mammy Brown, The Biggest Girl in Town!
Det är ett obegripligt smeknamn, men jag bär det stolt ändå.
Här sjunger Fat Mammy Brown, The Biggest Girl in Town,
så länge stan är full av karlar som hör på.


Amy Dimaond tävlade i Melodifestivalen 2008 med sin Thank You. Hon slutade, liksom året på en åttonde plats. 


Boston Pops tog sig an filmmusiken från Indiana Jones-filmerna. 


Sigge Fürst var Grönköpings Sjungande Trädgårdsdräng. Grönköping som sägs vara en omskrivning av Hjo


Reggae på nytt sätt. I Shot the Sheriff


Vi åker från Dover till Calaïs med Style.  

Vi såg på varann, då vi närmade oss land
När vi möttes mellan Dover Calais
All min rädsla försvann, när du sakta tog min hand
Någonstans emellan Dover Calais

Tjejen i gruppen då, var Gigi Hamilton. De var två från början.


O till slut når man väl andra stranden, En gång jag seglar i hamn byttes av i en Eldemandubbel av Jag är ute när gumman min är inne


O med det kan jag säga att jag är inne när gubben min är ute. Får se om de får ner nån älg idag. Hade varit trevligt. 




Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards