Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under november 2018

Av Kvasthilda - 14 november 2018 08:44

Fy fan. Kan man få ha en ledigvecka utan huvudvärk? O inte ens en alkoholinducerad baksmälla som alstrar den. Nejdå. Den sedvanliga månatliga tredagars. Minst tre dagar. Är inne på dag tre nu. O inte ett piller i världen hjälper. Som vanligt. Jag har tusen o en saker att göra o den där jävla skallen sätter stopp för allt. I hate this shit. 

Av Kvasthilda - 13 november 2018 10:50

Stan Lee är död. Mannen som skapade Spider Man och många andra Marvel-figurer. Jag hann precis se nyheten igår, när den släpptes. Stan Lee och Walt Disney. Ett par gubbar som för alltid ändrat världen för många kids - och vuxna. 


Stan Lee har ju varit cameo i alla Marvelfilmer. En korvgubbe här, en tidningsläsande skoputsarkund där, ibland säger han något också. Han har enligt uppgift spelat in några cameos för kommande filmer. Ska bli intressant hur de löser det för framtiden. På nåt sätt ska han väl vara med i filmerna även framledes. Någon skrev "på en Wanted-affisch". 


Vila i frid! Världen vore så mycket tråkigare om inte du funnits. 

Av Kvasthilda - 13 november 2018 09:00


Tema nr 107 Hipp Hurra!

317/365


Några dagar i efterskott, eller en massa i förskott. Födelsedagspresent eller julklapp? Vilket som, är jag superglad åt plånboken som jag velat ha så länge men inte velat lägga slantarna på. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 november 2018 18:57

Är sådär lagom mosig idag. Var rätt trött när jag anlände Narvik i morse. Vaknade till av nåt o funderade på om jag skulle passa med ett malmtåg hem istf persontåget. Äh. Kollade klockan o antog att det var avgående förare som väckte mig när hen gick genom dörren. Kanske, kanske inte. Vände mig o sov en stund till. 

Masade mig iväg mot stasjonen med mellanstop på Skeidar och Søstrene Grene. GAAAAAHHHH. Fan vad de har mycket fint. O fina färger i år. Men mycket glitter är det. O naturfärger. Mindre rött i år, mer guld o silver. O en hel del grönt. 

Nu har jag grus i ögonen. Ett helt sandtag fullt. O katthår. Nåt är det som irriterar i alla fall. Ögonfrans eller Lunas päls. Chansen är stor att det kan vara det ena eller det andra. 

O gubben hade med sig både plånka      o parfym hem. Han är inte helt förlåten än, men det är på väg åt rätt håll i alla fall.

Av Kvasthilda - 12 november 2018 09:00


Tema nr 328 Vatten och is

316/365


Perioden mellan höst och vinter.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

hmm

Av Kvasthilda - 11 november 2018 21:29

Sitter på Tv4Play o lyssnar på Charlottes dag. Fantastiska Albin. Konstiga Christer. Varför väljer han en allmän musikallåt ur allt som Charlotte gjort? Att karln kan sjunga är klart, men det måste finnas tusen låtar hon gjort som han kunnat göra i stället. Varför inte nåt hon skrivit?
Inget - INGET - klår det SvenBertil gjorde under Lisa Nilssons dag. Detta?
Nä. Men Eric Gadd o Albin. O Louise. W O W.
Jag har ännu kvar Linnéa och Stor att se o lyssna till. Linnéa hörde jag i radion idag o den var klart godkänd. Hero. Mitt liv. Spännande.

Av Kvasthilda - 11 november 2018 17:45

Trodde gubben skulle komma hem till lunch idag. Eller vid tvåtiden. Nä, flyget har inte lyft från Arlanda än. Eller? Tja, kanske. Lagade mat för att det skulle stå klart o så ringde han från arlanda - två timmar före avgångstid o då hade jag börjat med allt för länge sen. Så kan det gå. Skickade honom i alla fall att köpa ett par presenter till mig som jag spanat in flera gånger på Arlanda. MyWallet i rosa/lila regnbågsfärger och en Christina Aguilera-parfym. Älskar hennes svarta, men det här är en vit flaska. Får se vad han hittar på då. 

Kom hem på morronkulan o ska iväg igen inatt. GAH. Hade kunnat vara bättre om man fått ta rätt tåg hem från Vitåfors i stället för det tidiga skittåget. Då hade man fått sova nån timme extra när man ändå sov. Gick o la mig, rätt utmattad vid lunchtid men kunde inte sova ordentligt. Sov en stund i alla fall. 

Av Kvasthilda - 11 november 2018 09:00


Tema nr 118 I naturen

315/365


En höstnatt i Långträsk.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2018

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards