Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 30 december 2018

slutet är nära

Av Kvasthilda - 30 december 2018 12:43

Det sjunger på sista versen. Sista dagen av ledigheten och snart slutet på året. Maken drog till Knuttes stuga för att mysa med honom över nyår... Jag jobbar ju så det spelar ingen roll. Nyår är inte så riksviktigt för mig. Nyårsmiddagar planeras in i minsta detalj på annat håll. Frågor ställs på Facebook. Tips? Vad ska ni äta? Vad kan man laga? Nä. Har haft en stor nyårsmiddag. Nej, två under hela min livstid. Eller kanske mamma ordnade med nåt när vi var små, det minns jag inte. Har ju i princip alltid sovit när tolvslaget kommit. Men jag har själv lagat två middagar till nyår. Ett år bjöd vi in en granne o käkade tjäder, eller orre. DET minns jag inte. Tror det var den stora svarta. Mowahahaaa. Det är de bägge två, men den största av dem. Tjäder. Pottigratäng. Nån laxmacka till förrätt och lingonglögg. Efterrätt var säkert nån glass med rostade nötter i hjortronlikör och chinuskisås. Och ett braskande kallt tolvslag där andra grannar smällde raketer. Det är det slut med snart. Skönt. Bra att inte folk kan skjuta ut ögon på varann med dessa raketer. Det kommer garanterat att skjutas raketer av olika slag ändå, inklusive de förbjudna på pinne (som kan dra iväg åt vilket jävla håll som helst, därav förbudet). Däremot förstår jag inte folks oerhörda kränkthet över detta. "Snart får man väl inte ens gå o skita" skrev nån idiot som kommentar om detta förbud. Sociala medier är inte bara av godo. Mycket skit frodas där. Och sprids med raketfart... :p 

I år blir det inget speciellt. I nyårsmatsväg. Gammal julmat kanske. Eller gröt. Lär äta nåt innan jag åker o jobbar i alla fall, vad det än blir. 

Gott slut! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards