Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 januari 2019

Av Kvasthilda - 7 januari 2019 13:08

La mig o sov en stund sen jag kom hem. For förbi gubben o vi åkte till bilhandlar'n där bilen fanns kvar. Tog en provrepa o.... ja. Nu är man ägare till en ny bil. Ska åka o hämta den lite senare. Herre gud. De är som natt o dag, fast det är "samma" bil. Blev en likadan som den jag har, men några modeller o framför allt årsmodeller senare. Min är som en tankers att köra. Frågade Maken om den nya är lättare. Jo. Massor. Ahaaa. Det förklarar saken. Den kändes fjäderlätt att förflytta. Läskigt. Min tankers är ju bäst. Fast den börjar vara lite trött. Dröjer nog ett tag innan vi är helt överens, den nya o jag. 


Såg ett avsnitt av NCIS häromdagen o funderade på ett uttryck Miss Loretta kastade omkring sig. Ge Ess DoubleU. Allstå. Går det inte precs lika fort att säga gunshut wound? Det är en stavelse mindre. Är väl en sak att skriva en akronym i rapporter - GSW - men att dessutom säga det? 


Nåja. Det var det. Nu ska jag dricka en kopp kaffe innan Maken kommer hem efter jobbet. Ska städa ur min gamla bil o köra den till plåtjohan också senare. I morgon kanske... Har en bilbarnstol att montera så jag kanske behåller den ett par dagar till innan jag byter bil helt. 

Av Kvasthilda - 7 januari 2019 09:00


Tema nr 291 Säsongsvara

7/365


Mmmmm.


 iPhonefoton

Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards