Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 januari 2019

Av Kvasthilda - 26 januari 2019 19:44

Hur många följare har ni o hur gör ni för att locka till er fler? Ehhh... Gör inte ett jota. Bryr mig inte om statistik. Jag har nog ett litet antal ständiga följare, men sen varierar det - o som vanligt flest på lördagar. Alltid kul att nån är intresserad av detta lilla hörn i sajberspejs. 

Maken är däckad. Inte av gårdagens galej, utan snarare av nån läskig förkylning. Han tippade i golvet när han klev upp från soffan i köket. Trodde att nån stol stod i vägen för hans stora fötter, men när jag kom dit låg han på golvet. Varm som en kamin. Gav honom lite alvedon o han gick o la sig. Usch. Måste ha rest sig lite för fort. 

Ungen är då bättre nu. Hostar som en tok, men febern har gått ner o all överskottsenergi han samlat på sig under veckan bara väller ur honom. Helt galen. Tjattrar o fnattrar o hoppar o flänger ♥ 

Nå. Ska sätta mig o kika igenom fotoarkiven. Har inte hunnit mycket i veckan med sjukt barnbarn och inte alltför pigg skalle själv. Har lite att ta ikapp - om jag ska hinna före månadsskiftet! 

Hejpa! 

Av Kvasthilda - 26 januari 2019 11:15

Sköna lördag välkommen. Jag anar solens sken på de vintervita björkarna utanför fönstret. Fastnade i katten när jag vaknade så jag kom inte igång med krysset direkt men gissade att det var första frågan jag ramlade in i. 


Mycket riktigt. Anna Ternheim sjöng duett med Jerry Williams i Far From Every Road. Den melodin är temalåt i True Detective, en serie jag länge tänkt se. 


Billy Mays orkester tog sig an Frankies All Of Me


Lite Mello på det. Den illustration vi fick idag, blev en vinnare och fick åka o tävla i ESC. Benjamin Ingrosso Dance You Off. Snart är det dags igen. 


Ramelkunskap. Ja, det kan man kalla det. Turaleri Turalera. Fast Bergbladeri, Bergbladera. Bergbladeri Hursa. Till krysset plockar vi ur familjenamnet, Bladberg


Avril Lavigne sjöng om att aldrig vilja bli vuxen. 

We'll be running down the street, yelling "Kiss my ass!"
I'm like yeah whatever, we're still living like that
When the sun's going down, we'll be raising our cups
Singing, here's to never growing up

 

Oh whoa, oh whoa, here's to never growing up
Oh whoa, oh whoa, here's to never growing up


Kyrkslätts spelmän gav oss nästa kryssbidrag, Nordsjön som vi vanligtvis kopplar ihop med Harry Brandelius. Martin Nilsson skrev musiken. 


Från nordanhav till Rivers of Dreams. Billy Joel. 

In the middle of the night
I go walking in my sleep
Through the valley of fear
To a river so deep


Christer Carlberg spelar Evert Taube på gitarr. Tango i Nizza förmodar jag? 


Crying skrevs av Roy Orbinson.

Ah you wished me well,
you couldn't tell
That I'd been crying over you,
crying over you

Then you said "so long"
Left me standing all alone
Alone and crying, crying,
crying crying

Den som grät idag, var Liza Minnelli. 


Lilla vackra Anna om du vill
Höre mig med själ å hjärta till
Jag är öm och trogen å till kärlek mogen
Tycker om att vara jäv å gill

Minns du hur vi lekte alla dar
Smekade varann som mor å far
Redde ler med handen byggde hus i sanden
Ack hur lätt och lustigt livet var

Cacka Israelsson


Sen tog vi oss in i filmens värld igen och lyssnade till ett utdrag ur en av Jacques Tatis verk. 


Veckans kryss avslutades med Bruce Springsteen, aka The Boss och hans Party Lights


Partyljusen var på igår så lördagen blir lugnare. Vi äter nog tacos idag :) 



Av Kvasthilda - 26 januari 2019 09:00


Tema nr 135 Inbäddad

26/365


Han ser lite kylslagen ut, den lille bronspojken.





Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards