Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under januari 2019

Av Kvasthilda - 24 januari 2019 09:00


Tema nr 57 Fingrar

24/365


Jag önskar så att slå dem på fingrarna. Butiken som aldrig visar en prislapp i fönstret...

I Sverige är det lag på det. I Norge tror jag detsamma, men vet inte säkert. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 januari 2019 20:49

Sitter o halvlyssnar på Uppdrag granskning om skogsbränderna i somras, Skogen brinner. De intervjuar brandmän och skogsägare om vartannat. Man kan bara hoppas att det lärts sig nåt av detta. 2014 Sala. 2018 Sala, Härjedalen, Norrbotten.... Alltså. Nä. Men det som hände i somras var så ofantligt stort. O en del hade inte ens behövt hända. Miss i kommunikationen. Helt jävla vansinnigt. 


Förutom det är jag svintrött. Sovit skitdåligt inatt. Får se hur nästa blir. Barnbarnet mår inte bra. Han vaknade med feber i morse och hostar. Stackars liten. Hans mor jobbar ett par timmar till. Evigt ekorrhjul av sjukdomar. Liten älskling. 

Av Kvasthilda - 23 januari 2019 09:00


Tema nr 104 Hoppe hoppe hare

23/365


När det plötsligt dyker upp nåt oväntat. Harar har vi överallt där jag bor o de hoppar omkring i diken och skog o på gården o längs järnvägen. Det här är dock ett kastat godispapper. Inte av mig. Jag råkade kasta ögat på det när jag passerade o tog en snabb mobilbild. Visst ser det ut som en sittande kanin/hare? 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 22 januari 2019 21:33

Lång dag med blixtrande huvudvärk. Alltid kul när man har ledigvecka. Det är som nån jävla Jantelag. Du ska inte tro att du är nåt. Vara ledig? Nå inte. 

Är barnpiga medan barnets mor jobbar. Han har just kommit sig till ro och förhoppningsvis somnat för natten. Var en lång dag för honom igår, då hans far börjar tidigt på morgonen och han har varit på dagis sen ottan. Blev en sen kväll o han somnade rätt sent. Om barnets mor sen får sova är en annan historia. Inte helt enkelt när det blippar o bloppar i mobilen natten lång. Fan, hon behöver också sova. Hon var sur som en bålgeting när jag ringde henne idag. Gick över efter en stund iofs. Mamma kan man vara sur på, men i hennes fall går det upp o ner hela tiden. Älskade ungar, så stora de är. 

O dagis ja. Det varnas för löss igen. Trodde mer det var en höst- o skolstartsgrej, men det är klart, folk har varit utomlands över jul o kan få med sig vad som helst hem igen. Barnen hade en fröken som tyckte det var skitäckligt med löss. Ja, det är det, men det är ju inte barnens fel om de får skiten. Inte lärarnas heller, var inte så jag menade. Det är bara nåt som kommer och går - som vilken jädra influensa som helst. Men kul är det inte. 

Nåja. Ska bläddra runt lite på Netflix o se vad jag kan hitta att kika på. O hoppas den där jäkla skallebangen går o drar nåt gammalt över sig (helst nåt annat än mitt skallben). 

Av Kvasthilda - 22 januari 2019 09:00


Tema nr 141 Isläggning

22/365


Isen börjar lägga i Rombaksbotn.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 januari 2019 11:40

Det var bokstavligen mitt sista bidrag till 365an. Hoppihej. Har en del att ta igen. Har suttit o förberett lite inlägg men vad sjutton ska man hitta på att lägga i dem? Ska rota igenom mina fotoarkiv. De är inte så gedigna nu i januari, men ett o annat finns det. O sen får jag klura om jag kan hitta nåt skoj att fota. Blodmånen missade jag inatt. När jag gick o la mig var det grå himmel. Inte snögrå, utan bara täckt. Andra hade mer tur. 

Nä, ett djupdyk in i arkiven då. Men först en kopp kaffe... 



Av Kvasthilda - 21 januari 2019 09:00


Tema nr 273 Snöglitter

21/365


*  *  *
*  *



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 20 januari 2019 12:24

Sådärja. Ett dygn har passerat och kryssbloggen blev precis klar. Så kan det gå när man inte riktigt har tid i realtid. I mobilen blippar det meddelanden. De håller på att raida. Kanske jag drar ut bilen o hänger på dem på nästa. Får se... Vet inte om jag ids idag. Är lite mosig i skallen efter sista skiftet. Klockan ringde 02.50 och med järnvägsgung några timmar på det, kommer kroppen lite i olag. 

O med en täppt o snorig näsa på det i sin tur, är det inte helt lätt att vara jag idag. Kanske man är allergisk mot katten? Nä. 

Maken har beställt älgkött till middag idag. Den ligger och tinar. Får se vad jag hittar på med den då. 

Nä. Blåsan pockar på uppmmärksamhet. Bästa man gör den till viljes. Blir lite jobbigt annars. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards