Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 2 februari 2019

luuney

Av Kvasthilda - 2 februari 2019 12:16

Satt uppe lite längre igår, än jag hade tänkt. Blir alltid så när man har nattugglor på tråden - dvs i andra änden av en konversation. Idag sitter jag med huvudvärk - igen. Spänningsvärk. Lite ont i nacken. Har dock sovit bättre inatt än i går natt. Maken mår bättre idag o börjar prata om sina älgkotletter. Bra att han gör dem i morgon. Jag har nattjobb o far mot Narvik på eftermiddagen. Sen ska det dammsugas. Satana vad det är kattsand o dammråttor överallt. O katten tigger godis. Heeela tiden. Husses fel. Eller tja. Jo. Hon fick ju en kalender i december o i den fanns det en massa roligt godis för en kisse. Fast det var lite mycket tycker jag. Hade räckt åt Kråk o hennes tre. Plus Luna. Från början fick hon hela agsransonen men jag insåg snabbt att det inte skulle hålla med 24 såna gottetillfällen så jag delade sonika varje påse på flera dagar, vilket i sin tur innebär att det fortfarande finns kvar. Husse deler frukostosten med henne. Hon älskar ost den där knäppa katten. Hade riskakor - eller mer troligt majs då det inte var så länge sen o jag har gått över till majskakor för de är jättemycket godare än risdito - med ost på diskbänken. Skulle ta en men tyckte den såg konstig ut. Tog mig en stund att inse att kattfan hade varit på bänken o slickat i sig osten.... Vi käkade tacos häromdagen o den där smältosten är mumma, tycker hon. Hon tigger o tigger o tigger. Högljutt. Hon tar sig numer friheten att hoppa upp på bänken, fast vi sitter intill henne, o undersöka vad som finns där. Hon kliver upp på bordet för att inventera. O DET är gubbens fel. Han låter henne sitta på Tripp Trappen o äta sina godisar från bordskanten. Nu skriker hon (nåja, med Lunas låga register i alla fall) när vi kommer in i köket. "Dra ut stolen åt mig", säger hon. Nånä. Inte om matte får bestämma. 
Som Kråk säger. HUR kan du vara så tjock när du inte äter nåt? Blir kanske bra när hon kommer ner till stugan igen o får springa ute. Hon gör ju i alla fall inte som Nelis o äter det hon fångar. Så den mat hon serveras är det hon får - o däremellan rör hon på sig. Smyger o spanar överallt. Mest hos GUnnar. 

Som ringde mig halvelva igår. Madre Mia. Undrar om nåt hade hänt. Nä. De hade ringt Gubben inatt också men han ignorerade samtalet. Whiskyboysen firade väl Peders uppsägning. Var mest förvånad att han ringde så sent. De där två brukar klocka ut vid nio.... Eller senast tio. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards