Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 februari 2019

Av Kvasthilda - 14 februari 2019 20:23

Precis som jag sätter mig känner jag att jag behöver en kopp kaffe till. Det, eller så ska jag gå o lägga mig en stund så jag orkar vara chaufför ikväll. Det är sån't jäkla väder att jag bestämde att ongen inte skulle lämna bilen på jobbet, utan att mamma lämnar o hämtar henne. Blåser som fan o snön yr vida omkring. Skönt att inte jobba ikväll. 

Fick ett mail sent igår kväll om att dagens tur var inställd. O givetvis ringde mobilen i ottan. Jag skulle åt samma håll, pass ner o hämta ett tåg. Började senare o slutade tidigare än mitt ordninarie skift. Inte helt fel.

Fick också veta att vi inte får behålla vår PC. Gaaaahhhh så trist. Vi som blev SÅ glada över mailet vi fick förra veckan att han skulle bli vår permanenta PC. Nånä. Han har sökt och fått annat jobb inom firman. Han har för lite utmaningar hos oss. Tjuriga lokförare? Dt påstår han sig aldrig ha träffat. Han vill ut o skita ner sig o kanske slita i en vattenslang nån gång. Jaha, det som de ville att vi skulle göra under T-tider? Jag har lite tid kvar, jag kan komma med förslag..... Sa han o flinade. Jaja. Har du inte träffat tjuriga lokförare innan, får du garanterat se dem då. Försöka duger. Inte. 

Jääklar. Gick o hämtade den där kaffekoppen o kikade ut. Som sagt. Det blåser o snön yr. Får se om min lilla låga bil tar sig fram inatt. Får ringa jouren annars, aka Maken. Han kan rycka ut med sin höga bil :D 

Va fan, utbrast Maken just. Är det katten som ligger o fiser eller vad?? Nä. Det var jag som släppte en smygare.... Luktar inte hallon om man säger så. 

Katching.

Av Kvasthilda - 14 februari 2019 09:00


Tema nr 111 Hänger i fönstret

45/365


Valentin. Alla hjärtans dag. Hos oss hänger julgardinerna kvar och en och annan ljuskälla, bland annat detta hjärta.




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards