Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under februari 2019

Av Kvasthilda - 9 februari 2019 01:34

Är ikapp o preciiis förbi med 365orna. Har några på lut ännu men ids inte lägga in mer ikväll... ehhh inatt. 

Sitter o snaskar på la dolce cheez. Ostringar från OLW. De vann visst nån tävling kring fotbollsVM. Goda. Spröda. O katten vaknade just o kom o tiggde. Hon älskar ost i alla dess former. O får ost. Inte undra på att hon är tjock. O husse gnäller på matte när katta inte får nåt gott. Men huff. 

Ska kolla klart ett avsnitt av Titans innan jag kryper under täcket. 

NattiNatt. 

Av Kvasthilda - 8 februari 2019 12:52

Här är man helt knapsu och vilse i tiden. Spotify kör en julskiva. Älskar ju musiken, även om det är jultema. Who cares? Jag blir glad av det. Jobbar med 365or o måste ha nåt som håller mig vaken. 

jul · musik
Av Kvasthilda - 8 februari 2019 09:00


Tema nr 51 Ett gyllene tillfälle

39/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 7 februari 2019 10:47

Det känns som det vore lördag morgon idag. Med undantaget av Melodikrysset. En lugn helgdagsmorgon. Har läst lite på Facebook om allt o ingenting. Amerikaner som pratar om fraud för att de skickar grejer som gåva. Öhh. Om min bror går ut o köper nåt, dyrt eller billigt o skickar det till nåt av syskonbarnen eller deras föräldrar eller hans egna föräldrar märkt som gåva. Varför i hela friden skulle IRS bry sig ett jota om hans lilla paket? Svenska tullen å andra sidan är ett annat kapitel. De kan ju göra ett o annat nerslag i pakethorderna för att se om saker o ting är rätt värderade, men det har inte ett skit med säljaren i USA att göra. Om du som företag skriver konstiga grejer på dina paket är en sak, men som privatperson...? DU har redan taxat för grejerna när du en gång köpte dem. Som importör i Sverige är det en helt annan sak. Här står man själv för tull och skatt. Har fortfarande inget med säljaren i USA att göra. Svenska tullen tar inte kontakt med amerikanska staten för att ta reda på vad nåt kostar. Det googlar de fram med varierat resultat som följd. De har säkert sina tariffer klara för det mesta. Och skulle det vara så, har det med andra saker att göra. Om jag säljer en vara, eller tretusen varor utan att deklarera inkomstskatt blir skattmasen vansinnig. Det säger sig ju självt. Och köper jag en frakt för nåt tillkommer det på det hela. Men de pengarna går till MIN skattmas. Skickar jag sen detta utanför landets gränser, kanske till en kompis ligger det på deras tull att göra vad de vill med det, men jag har gjort allt jag ska. Om jag sen värderar det lite lågt, det kan ju vara en superduperreagrej - händer aldrig i Sverige men i USA säljs allt möjligt för en spottstyver efter bara nån månad så är ju inte värdet mer än så vad det än en gång kostade. De prylarna har butiken en gång skattat för. 

Av Kvasthilda - 7 februari 2019 09:00


Tema nr 312 Turistmål

38/365


Ice Hotel i Jukkasjärvi.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

zz

Av Kvasthilda - 7 februari 2019 01:55

Något trött i mössan såhär på eftermidnatten/ tidiga morgontimman. O hungrig, vilket är ännu jobbigare. Har passat barnbarnet kvällarna två. En film per iväll. Båda en hel del B-filmsklassade. Ikväll (nå, igår iväll är det ju rent tidsmässigt) blev det The Little Mermaid. Om den nu hette det. Från Mississippi. Typ. Inte alls i klass med andra spelfilmer (Rödluvan, Askungen, Snövit, Hans o Greta o alla det nu är). Maleficent. Mmm. Netflix hur som helst. Allt de visar är inte bra. Fast jag glömde se nåt att störa mig på textmässigt, så det var nog OK.
Åsså lite Titans på det innan barnets mor kom hem. Marvels nya teveserie.
Nu. Nanna. Sova. G'Natt.

Av Kvasthilda - 6 februari 2019 18:15

Besökte ishotellet med dotra o barnbarnet idag. Var lite småkallt i Jukkas. Vi smet in i hotellet tillsammans med en busslast turister, en del kineser hörde jag. Tänkte ju åka redan igår men vi hade inte pratat med varann på länge så vi blev sittande vidf köksbordet genom dagens alla ljusa timmar o såg solen genom rutan i stället. Var ännu kallare igår, så det kanske var lika bra. 

Hon ska strax iväg o jobba, men jag tror jag skickar hem henne med sin syster så åker ongen o jag lite senare. Ska bara lägga in alla fotona på diskarna... 

Får hoppas det blev NÅN 365a av dem... 

Av Kvasthilda - 6 februari 2019 10:45

Rätt skönt att vara ledig en dag som denna med urspårning av NRE/ARE. Vet inte vilket det var, men det pratas om fisktåget så då lutar det väl åt... ja. Vilket som. NRE - Schenker. Nordic eller Arctic Rail Express. ARE är det väl som kört mest fisk. Men även post. Lite gott o blandat. I Mighty Trains följde de ju Ricke i NRE-slingan o där väntades det på fisk. Spännande saker det där.
Hur som haver. Tågen går inte från Kiruna söderut, eller från Gällivare norrut. Så kan det gå. O alldeles lagom i kölvattnet av Uppdrag gransknings rapportering om svenska järnvägar och tågurspårningar.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards