Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under februari 2019

Av Kvasthilda - 6 februari 2019 09:00


Tema nr 193 Morrhår och tunga

37/365


Man vet ju i alla fall att den finns där, tungan. O morrhåren går av på Lunisen. Vet inte varför.

Hon ser lite lömsk ut.... apropå gårdagens bildkommentar... 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 februari 2019 23:30

Sågär lagom i skidtävlingstider... o Mello. O allt vad det är.
Ser Polar på Netflix ikväll. Madre mia vilka kassa översättningar, stavfel o totala syftningsfel de svingar sig med ibland. Undrar vad de gått i för skola...? Som en kompis skrev, "bara det blir någosånär rätt så struntar de om om det är fel". Galet. 
Barnpiga åt barnbarnet ikväll. Han somnade, om än med lite svammel. Vi läste en bok o jag stoppade om honom. Han svamlade omkring en stund, kom upp men la sig igen. Så blev det tyst utom de små ljud han ger ifrån sig ibland när han sover. Älskade unge. 

Av Kvasthilda - 5 februari 2019 09:00


Tema nr 121 I betraktarens öga

36/365


Apropå kattporträttet häromdagen. Man känner sig kanske lite iakttagen när man kommer in i IceHotels rum nr 108. Ett gigantiskt katthuvud tittar ner på en bakom en skärm av is. En kompis till mig säger att alla katter är presumtiva mördare. De ligger där o blänger på en o funderar ut bästa sättet att ta livet av en...Hmmmm. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 4 februari 2019 21:59

Lite slut i luvan ikväll. Har en massa mess att svara på men orkar inte. Tar det när jag vaknar i morgon och hoppas folk har tålamod att vänta. 

Hämtade ongen från dagis idag o skjutsade hans mor på möte. De har fått nytt schema med allt vad det innebär av skit. Inte så mycket tiderna i sig, även om hennes barnvecka nu blivit utspridd på tre dagar istf två som idag (om jag minns rätt, eller så spreds de två dagarna bara ut....). Däremot har de fått byta vapendragare. Inte populärt. "alla ska jobba med alla" - Bullskit. De får en ny att jobba med. Helgerna. O samma samma samma samma alla kommande helger. Ingen rotation där. Asshats. Mötet skulle dryfta detta eländiga schema. Hennes tider är OK tycker hon, men inte att hon inte får behålla sina vanliga helgkollegor.

Kan bara hoppas det blir bra. 


Körde hem henne från mötet senare och fick sedan ett mess: 



♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Av Kvasthilda - 4 februari 2019 09:00


Tema nr 67 Fotspår

35/365


Många är de, fotspåren. Vår gård är som en autobahn, för harar. 




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

-

Av Kvasthilda - 3 februari 2019 23:19

Kallt. Ligger under ett täcke i Narvik o hoppas få lite sömn innan klockan ringer före tre igen. Kall luft i rummet. Iskalla fötter. Kall om armarna. De senare är utanför täcket så inte konstigt.
Skramlar utanför väggen. Majsan på ingång? Låter som reaplan. Fast inte.
Hungrig. Har iaf en macka o kvarg med mig. Hade gärna tatt med ett kokt ägg också men gubben kokade bara två(?) till frukost. "Trodde du hade ätit". Jo. Det hade jag. Hade ändå uppskattat att kanske äta ett när jag kommer hem i morgon, eller varför inte under hemvägen på morronkulan? Kokar man två, kan man koka två eller fyra till.
Hoppas snöandet väntar tills jag kommer hem i morgon. Isglass.. Det är lätt resultatet om det snöar på en bil med kupévärmaren inkopplad. O jag måste ta reda på hur fan jag ska kunna fälla upp vindrutetorkarna.
Nu. Sova. G'Natt.

Av Kvasthilda - 3 februari 2019 09:00


Tema nr 344 Vinterlandskap

34/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 februari 2019 15:26

Alltså. Sluuuuuta. En o en halv signal.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards