Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 mars 2019

Av Kvasthilda - 21 mars 2019 20:45

Fy fan, vilket jävla väder det är. Blev orolig för pigan eftersom jag inte hört var de befinner sig och det blåser för jävligt. Man ser knappt träden på andra sidan vägen i byarna o de har åkt hem från Gällivare. Ringde henne ett par gpnger o fick inget svar. Skickade PM o hörde nada. Skickade iväg ett sms för säkerhets skull, då det i alla fall kommer fram när de får täckning. Hon ringde upp mig o hade varit i badrummet. Hon var hemma. *puh* Fick lite ont i mammahjärtat en stund. Det blåser så vår lilla spinkfia blåser iväg om hon försöker ta sig ut så vi bestämde snabbt att jag kör hem barnet, som varit på dagis idag o lekt järnet. Först ville han stanna hos mormor, men jag tyckte han skulle vara på dagis o leka med andra barn, så så fick det bli. Sen har han varit hos oss o busat med morfar hela eftermiddagen. De var ute o skottade lite snö en stund o precis när de kom in igen började det nlåsa. Stod o kikade ut genom fönstret medan morfar klädde av honom o det kom vindbyar som kastade runt all den snö som fallit till o från i ett par dagar o framför allt på förmiddagen idag. 


Hann skänka en tanke åt Storpigan som ska ut senare ikväll sen jag lämnat av ongen hos hans mor. Inte avis. 

Nu sitter jag hemma hos Gubben, vi har tänt lite värmeljus o teven står på. Guldjägarna i Australien. Överallt jagas det guld. Såg en bild över Klondyke o Madre Mia vad söndertrasat landet är. Men Parker hittar guld. 

Får se vad kvällen har att bjuda. Hade gärna tagit ett glas vin, men har inget. Kanske gör ett besök på systemet i morgon. 

SÅ skönt att jag inte jobbar idag! 

Av Kvasthilda - 21 mars 2019 09:00


Tema nr 142 Istappar

80/365


Varenda år bygger den på, den gigantiska isformationen med större eller mindre istappar.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards