Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 mars 2019

Av Kvasthilda - 23 mars 2019 10:58

Har inte riktigt tålamod att sitta här, men ska försöka få ihop dagens kryssblogg ändå. Vi har CD i PokémonGO idag, men den är flyttat till eftermiddag., o samma lokala tid överallt, vilket måste vara bättre för servrarna runt globen. Hur som haver. 


Vi började att få is oss lite hårig fladdermus till much. Nä fy. Då är det bättre med Hasses Blommiga falukorv. Claes Jansson har gjort en engelsk version av hans låt. 


Medevi brunnsorkester spelade, men det var väl ingen som inte sjöng, Kan du vissla Johanna? Ja visst kan jag det.? Man kan liksom inte låta bli. 


Gheorge Zamfir spelade panlöjt på det. Charles Aznavours She. Hon skriver vi. 


Du ger mig lugn efter stormen
när mina drömmar faller isär
du ger mig lugn efter stormen
när allt är över väntar du här
du ger mig lugn efter storm

Marie Fredriksson


De höll drömmen levande, Munchener Freiheit

The game will never be over,
Because we're keeping the dream alive.
The hopes we had were much to high;
Way out of reach, but we have to try.
No need to hide, no need to run,
'Cause all the answers come one by one.

Musiken var med i filmen Say Anything


Hej hå, hej hå, vi till vår gruva gå. 

O vår lilla ort är full av gruvorter. Det var ju i en sån de rörde sig, de sju små dvärgarna. 


If I used to love you baby
Ain't nothing like I'm, I'm loving you now
And if I used to wonder 'bout you baby
It ain't nothing like I, I wonder now

Daniel Lemma


Kan du Vissla Johanna....? Just det ja. Det gör man ju också utan att tänka på det till den här signaturen. Tre Kronor som vi såg i tv på 90-talet. 


(Allt för) pengar. Nä, det gör de inte, Ison & Fille, men de sjunger o rappar om mammon och sådant. 


August Söderman komponerade musik vi hörde. Kan den ha hämtats ur Ett bondbröllop? Inte omöjligt då svaret vi skulle ha ledde från ledtråden "när den spelas kan minst den ene personen fått sig en sådan person". En fru


Vi hoppar ner till Mellon 2003 och lyssnar till ett bidrag som tog sig till Andra chansen, men slutade där, titlen till trots, Nothing Can Stop Me. Lina Hedlund. I år gick hon direkt till final. 


Sen höll Eldeman på att skrämma skiten ur mig. Introt var till De sista ljuva åren, med Christina Lindberg och Lasse Stefanz... Dock var rösten som dök upp (först) inte läskige OJJ, utan Kent Finell. Hann bara notera det och att låten hade annan text o handlade om Svensktoppen, när mannen med den fula hatten dök upp i etern. *rys* Lyssnar hellre till Kent Finells raspiga ickesångröst. 


O med det avslutar jag dagens krysserier. Ha en skön lördag! 



Av Kvasthilda - 23 mars 2019 10:17

Fy FAN vad jag avskyr reklam. Google har nått sin fullständiga botten med all jävla reklam som lusar ner sidan. Jag söker en text o tidigare har den funnits direkt under ett youtubeklipp av detsamma. Nu, om man klickar på länken som dyker upp direkt, hinner sidan ladda om o en helvetes massa reklam kommer farm som man i stället klickar sig in på. I hate it. Hata är ett starkt ord, men reklam är ett satans skit. Som att inte allt tar tid ändå. Nu ska det dessutom laddas in en massa skit som tolkas utifrån det du googlar på - eller inte alls. Jag är inte ett skit intresserad av skor just nu. Eller hotellvistelser. Man får väl vara glad att det inte är en miljon spelsajter som kommer upp, för DET hatar jag mer än allt annat - och med en passion utan like. Nä. Bort. BORT. 

Av Kvasthilda - 23 mars 2019 09:00


Eget tema nr 7 Tryggare kan ingen vara

82/365


...än en liten valp i mattes stora famn.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards