Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 mars 2019

Av Kvasthilda - 25 mars 2019 19:00

Har stökat hela dagen idag. Prylar överallt. Ska man sortera måste man stöka :D Gubben är i fjällen så mu går det utmärkt. 

O Sonen ringde. Han är äntligen på väg hem. Har ett läkarbesök i veckan så nu var det dags. 

Jourmobilen har varit i närheten hela dagen. Var tvungen att ringa den emellanåt för att se att den fungerar. Den har varit tyst. Så tyst. Så skönt. Var lite orolig att den skulle ringa före attan i morse. Speciellt då jag har ett nattskift i morgon. Fattar inte riktigt hur de tänker när de lägger skiften så. Å andra sidan, utringning senare innebär att nån annan måste ta mitt tåg i morgon. Ett givande o tagande. 

For o köpte kyckling. Har längtat så efter kycklingklubba. Förra veckan, nä för en vecka sen, hade de satt ner dem på pigans butik, men inte fasen kom jag iväg o köpte dem. Hade kunnat köpa tre påsar till samma pris som två. Nåja. Kyckling är billigt ändå. 

Såg just att T3 går i pension i morgon! Eller om den nu är T2. Vette sjutton vem som är vem av dem. hahahaha! GAH. Tiden går! Men så skönt för honom :) 

Nä. Kyllingen kallar. 

Av Kvasthilda - 25 mars 2019 09:00


Tema nr 293 Tagen

84/365


Ibland blir man det. Helt tagen. Himlen får ibland formationer som framkallar känslor av alla de slag. Jag är barnsligt förtjust i molnformationer som dessa, de dras liksom mot ett mål nånstans i fjärran. Jag såg detta på vägen ner till stugan i början av mars och försökte hitta ett hål bland alla träd för att få med så mycket som möjligt av himlen. Hoppades på öppningen vid Vaikijaure men tills dess hade molnen skingrats för mycket och fått ett helt annat intryck - o de spetsade inte mot Sarek heller. 





Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards