Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 mars 2019

Av Kvasthilda - 29 mars 2019 09:51

Sitter med fötterna i bad medan datorn jobbar. Kopierar alla hemsidor igen. Bara en det händer nåt på och innehållet ändras, men de andra följer med på köpet. Försöker att alltid ha två kopior nånstans. 

Undrar om bloggplatsen har detsamma. Såg en blogg segla förbi i den där Rampljuset-streamern. Några få ord, men de har också snuddat vid min tanke mer än en gång. Bloggplatsens support, har de gett upp sidan, då de inte svarar på mail och inget händer? Hur länge har inte den där noteringen med Bättre HD-kvalitet på bilder och film legat o de har pratat om en ny app? 

Önskar att det fanns ett sätt att göra backup på sin egen blogg. Nån snajsig knapp man kunde klicka på o ladda ner hela innehållet. Den dagen Internet24 eller vem som nu sköter hemsidan lägger ner verksamheten, vad händer då med våra bloggar? Kommer de att ligga i limbo, eller dör de i samma ögonblick som serverhallen brinner ner? Minns 9/11, när en del av serverparken hos crosswinds försvann. Då försvann ju även en massa hemsidor, min inkluderad. Den jobbar jag med på datorn i ett apgammalt Frontpage så jag har ju allt hemma på burken redan. bLOGGARNA FUNKAR INTE PÅ DET SÄTTET. Men jävla CapsLock!!! Händer oftare o oftare att jag kommer åt den där jävla knappen.... Hur som helst... Jag vill kunna göra backup på min blogg. 


Traktorn kom just. Det kräksnöar. Katten har suttit i köksfönstret och försökt fånga de gigantiska flingorna som retat henne utanför rutan. Inte lätt med glas emellan. 


Nåja. Ska gå igenom foton o annat som jag HAR backup på o se om jag hittar nåt skoj till 365an. Bara ett par dagar kvar av mars nu o jag har tio, nej nio inlägg kvar att lägga in i mars.... 

Av Kvasthilda - 29 mars 2019 09:00


Eget tema nr 9 Lycka är...

88/365


...att hitta en bit vörtlimpa i frysen - i mars.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards