Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 30 mars 2019

Melodikrysset v 13, 2019

Av Kvasthilda - 30 mars 2019 10:56

Lördag. Som en kompis skrev. Hur vet man att det är event i PokémonGO? Man tittar ut genom fönstret o det är full snöstorm... Gubben blev utringd på jobb. Växelproblem i fjällen. Laviner på norsk sida. Blir en spännande dag. Jag har jobb inatt så får se vad som händer tills dess. Dagens mellokryss då. 


Vi började med Jessica Andersson som tävlade i Mello förra året med sin bästa partystämma. 

I’m gonna freak on the weekend
Gonna dance like a mother******
You’ll hear my party voice

 

I’ll be a freak for a week
And then I’ll move on like no other
You’ll hear my party voice

Funderar om det var meningen att hon skulle sjunga nåt annat än (bara) mamma där? 


Vi övergår till Cave Stompers som tog sig an Evert Taube, som i sin tur skrev om en utländsk melodi... Hur som haver, Flickan i Taubes melodi är från Peru


En hyllningsplatta till Alf Robertson. Ja se där. Den har jag missat. På albumet deltog bland andra, Tone Norum med Om du har ett hjärta


Robert Schumann, gift med Clara Schumann. De är båda kompositörer. Har inte satt mig in i varför hon är mer känd än honom. Stycket vi hörde heter Träumerei. Drömmar? Lät lite drömlikt. 


Göran Folkestad sjöng Hey, Mrs. Robinson. Annars är det Simon and Garfunkel som gör den. Paul och Art

And here's to you, Mrs. Robinson
Jesus loves you more than you will know
Wo wo wo
God bless you, please, Mrs. Robinson
Heaven holds a place for those who pray
Hey hey hey, hey hey hey


Efter det blev det spännande. Vi hörde Beck Theme, från Beckfilmerna. Martin Beck


Från årets Mello hörde vi Andreas Johnson med sin Army of Love

Mycket snack om plagiat i Mello o inte minst i den. Kan leda till en Sad Song.... bah. Elton John. Fast i karaokeform. 

Turn 'em on, turn 'em on
Turn on those sad songs
When all hope is gone
Why don't you tune in and turn them on

 

They reach into your room, oh oh oh
Just feel their gentle touch (gentle touch)
When all hope is gone
Sad songs say so much


Vi tar oss hem igen. En gång jag seglar i hamn


Eller som Lisa Ekdahl sjunger, När alla vägar leder hem


Kan ju leda till Junibacken och Madicken då? 


Äh, Make me stop.... För det gör vi. Slutar med Britney Spears


Nu ska jag ta mig ut o leta Lotad i andra färger. Hejpa! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards