Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 5 april 2019

sunshine

Av Kvasthilda - 5 april 2019 21:03

Det bidde ingenting igår. Njet o nada. For o handlade. Kompletterade kreol-grytan jag tänkte göra. När jag kom hem såg jag att det ringts från planeringen - två gånger. Ett meddelande hade inkommit. Inställt upp. Jamenwhatelseisnew? Men tåghåvetet hem ska gå.... Inga nyheter där heller. Varför är de så jävla hellbent att köra det där tåget...?? Hur som haver. Fick ta persontåget upp om jag ville, så det bidde ingen middag. Ingen hämtning av unge igår heller. Å andra sidan hade hans mor inte så lång dag igår så det gick väl bra ändå. Blev persontåg upp. Träffade Terjes kusin som var på väg till sin hytte med Balder, en mycket snygg Goldenhanne. 

Tog en prommis i Narvik. Nåja. Gick ju från stasjonen så det blev en prommis hur som helst. Köpte lite skoj till påsk. Tog mig till Spor1.... Stoppade matlådan i frysen. Får se om den ligger kvar där nästa gång jag kommer upp. Bäddade sängarna o kröp under täcket. Tog en stund att somna. Men gjorde så o tror jag sov i .... fyra (?) timmar i alla fall. Nästan fem. Fick en passåkare hem. 

Strålande sol. Fantastiskt väder. Hela dagen. Svågern hade ringt o efterlyst ett par solglasögon men Maken var så stressad o ville inte åka dit. Jag sa, men det är ju lika lång väg för honom att åka hit o hämta som för oss att åka upp o lämna? Svågern tyckte, Skicka dem med Gossen eller nån. Jamen, lätt att säga det då. Ska logistikplaneras. Nånä. 

Tog med mig sonen o for iväg. En fin dag. Skitväglag på sina håll. Smala skitväg. Dumpade ett gäng solglajjer i famnen på en glad Svåger o for mot nästa hållplats för att vända o Sonen tyckte vi kunde fortsätta en bit till. Till Abisko... Ja va fan. Jag är ledig o Ongen ska inte hämtas på flera timmar än. Sagt o gjort. Vi åkte upp o besökte den vansinniga butiken i Abisko. Mycket norrmän. O butikens godishyllor ser ut som på Arlanda ungefär. Samma choklad, i guldpapper. Samma stora askar o påsar med allt möjligt godis. Samma lakrits. Samma fyrpackar med Kinderägg. Köpte en sån åt Åbeliten i höstas. Å en himla massa annat skoj. Danskar o skåningar i personalen. O som sagt. Mycket norrmän. Man får tillome frågan, Betalar du med svenska eller norska kronor?  

Spelade lite Pokémon o åkte hem igen. Vägen mellan Abisko och Kaisepakte är vidrig på sina håll. Just ja. Vi åkte upp till Björkliden o vände. JÄVLA SKITVÄG!!!! Svinhal. Var skönt att komma närmare Kiruna o asfalten. 

Körde hem storkläppen o får o hämtade den lille. Den store hade gjort en beställning från affären så vi for o hälsade på barnets mor o fördrev tiden med lite barnarbete o muffinstugg. Ongen hade chokladkaka i hela ansiktet.... 

Så hem o göra den där grytan. Blev inte Mickegod, men tror den dög ändå. Blir godare i morgon! 

O där är vi nu. Trött. Ett glas vin i magen o ett par roliga norrbottensöl på kylning. Kommer somna ovaggad ikväll.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards