Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 april 2019

Av Kvasthilda - 22 april 2019 23:09

Två kvar. Eller ja. Det är ju fler, men jag har två kvar att fylla tidigare i månaden. 365or. O då har jag inte tittat igenom alla foton än o inte hittat på ett enda eget tema för april. Några till kvar i slutet av månaden. Utom den sista. Den är klar. Så kan det gå. 
Sugen på en öl. Eller en kopp te. Ungefär samma sak. Törstig som en kamel. O ont i ryggen. Har suttit still för länge igen. Men snart är jag ikapp i alla fall. Gick den här månaden med. Inte alla år temaämnena är superinspirerande. Men på nåt sätt lyckas man vrida till dem så de passar med bilder man har. Nu kom inte bilderna i nån som helst ordning eller i rätt tid, för de flesta är ju tagna i veckan som gick. Vad gör det om hundra år? 

Av Kvasthilda - 22 april 2019 16:53

Oj, sitter med Spotify i bakgrunden och precis när jag börjar skriva går Marillion och deras Kayleigh igång. Voj Voj. Ungdom. 


By the way didn't I break your heart?
Please excuse me, I never meant to break your heart
So sorry, I never meant to break your heart
But you broke mine
 
Kayleigh, is it too late to say I'm sorry?
And Kayleigh could we get it together again?
I just can't go on pretending, that it came to a natural end
Kayleigh, oh I never thought I'd miss you
And Kayleigh I thought that we'd always be friends
We said our love would last forever
So how did it come to this bitter end?

1985. Inte riktigt 21 år fylld... Smaka på den. 21. Tjugoett. Snart är broders barn där. De där små kidsen. Jullan har en epatraktor så det är några år kvar än, men som tiden rinner iväg... 

O det gjorde det för mig idag också. Hade hoppats på ett par Facebookauktioner, men tappade tiden. Funderade om det var 20.30 sådär vid 16.35 Nädå. 16.30 var det. Skrutt. Var oerhört nyfiken på en av grejerna. Den andra var för att byta ut delar på en jag har, så inget riksviktigt men den andra hade jag gärna velat ha. En sån där grej som blir kvar lite längre. För längre är hon. Tjugoåtta tum. O går inte att köpa på eBay utan att råna en bank. I kartong då o orörd. Den här saknade vissa delar. Nåja. Inget viktigt heller, Egentligen. Mest för att jämföra med alla andra. Jag har ju den lilla egenheten att vilja jämföra det ena o det andra och föreviga det på bild, för att sedan dela med mig via andra kanaler. 

 

Skulle ju ha jobbat. Eller tja. Jobbar ju, men mina tåg är inställda. Hade i princip kunnat stanna i stugan tills i morgon. Eller onsdag när pigan börjar jobba. Hade kanske varit lugnare för alla också. Tjejerna slutade prata med varann o med mig o sura miner åt alla håll. 

Älskade unge. Fick ett Älskar dig också o en puss innan han gick. Händer ju aaaldrig annars. 

Inte helt lätt att umgås när en av mobilerna konstant plingar o plingar o plingar o humöret sjunker för varje jävla pling. O samma frågor om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om o om igen. Pratar ni om mig? NÄ. Försöker låta bli. Men det är svårt att undvika vissa saker när de hela tiden är i vägen för annat. Kul att försöka umgås i lugn o ro. Får ingen jävla rosa kanin heller för att jag ids inte vara ute när det ska bråkas o tjafsas o tjorvas. Heeela tiden. 

 

Brände mig. Ställde in kyckling i ugnen och skulle flytta gallret o givetvis tappade jag precis grytlappen. Där ringde klockan. Ska gå o slänga in rotsakerna också då. Hungrig. 

Av Kvasthilda - 22 april 2019 09:00


Tema nr 72 Få kalla fötter

112/365


Apropå snygga spiror. En av stuggrannarna visade upp sina på en kälktur kring den vattenfyllda skoterleden på Ryggträsket. Galning. *nakenfis* skrek ungarna och skrattade. 




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards