Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 maj 2019

Av Kvasthilda - 9 maj 2019 21:15

Maken kom hem från fjället. Frågade hur de hade klarat sig - i tält o snö. Tja. Det blåste - oavbrutet i två dygn. Vi har liggsår... Kan tänka mig det. Men de hade i alla fall tagit nå' grabbhalvor som fiskade olagligt. De verkade rätt nöjda med resan ändå. 


Den där irriterande förkylningen sitter i. Får se hur jag mår i morgon. Ett Narviksskift står på tur om kroppen pallar. Hostar som en tok emellanåt, men lårmuskeln har lugnat ner sig lite i alla fall. 


Körde pigan till jobbet o skulle ställa in bilen i garaget när jag kom hem. Jo, tjena. Inte lönt ens. Det kom ju ett par dm snö igår o vinden drog ihop en jättedriva bakom grannens bil - just i min garageuppfart. Var en sak att få ut bilen, även om underredet surfade på snön, men nåt helt annat att få upp den i garaget igen. Sommardäck. Nä. Det var bara att ge upp. Trampade ihop o sparkade ut snön o hoppas en del av det tinar bort under morgondagen. Sån där oerhört onödig snö. 


O Marvel rullar på. Ser just nu Agents of S.H.I.E.L.D och det är kul. Första säsongerna är visst bäst sägs det, men nu följer ju jag den där listan så halva säsongen - o Thor The Dark Worlds efter sjunde avsnittet. Tror jag har den på DVD. Nörd. 

Av Kvasthilda - 9 maj 2019 09:00


Eget tema nr 10 Bröder

129/365


Ett visst syskontycke förekommer...



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards