Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 maj 2019

Av Kvasthilda - 13 maj 2019 20:00


Tema nr 239 Renoveringsprojekt

133/365


Den skulle i allaf all behöva stöttas upp.... ladan/garaget.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 maj 2019 07:44

Så kan det gå. Klev upp o körde dotra till jobbet. När jag  kom hem igen o ställde bilden startklar för vidare färd mot jobbet, såg jag ett meddelande och missat samtal. Inställt... Jaja. Kanske kan ta igen sömnen jag tappat de senaste dygnen då? Fast jag känner mig själv o vet att jag inte har nåt kalixblod i ådrorna. Stule asta har gubben sagt. Går inte ens att hitta uttrycket på internet så hur de stavar det vettefasen. Stula är en annan variant. Finns inte heller. I den bemärkelsen. Det betyder i alla fall att ta sig en lur, på kalixbyamål. 

Har sovit oroligt inatt. Vet inte om det beror på att min kropp inte är inställd på att somna före midnatt, eller om det var Bores kusiner som levde om för mycket. När jag sover, sover jag, men jag har vaknat till flera gånger. O det hjälper ju inte att katten prompt måste ligga på mig. Först trampar hon som en tok, trampa trampa trampa, sen snor hon runt ett varv o lägger sig ner, o vänder hon då rumpan uppåt har man en svans i ansiktet. Sen vände hon sig plötsligt åt andra hållet o la nosen mot örat och pannan och snusade o sniffade. Lite jobbigt att slappna av med en envis och högt kurrande katt på axeln. Låg o småfnittrade åt henne o knuffade bort henne tre gånger. Hjälpte föga. En minut senare var hon tillbaks igen. Sällskapssjuk. Hon höll på att krypa ur skinnet när jag kom hem igår. Maaaaaammmaaaaaaaaaaaaa---ge mig maaaaaaaat. Hungrigt litet monster. 

Nåväl. Ska göra rent hennes låda idag i alla fall. Sen får vi se. Skallen är lite tung. Ögonen lite grusiga. Vet inte om jag kan slappna av nog mycket för att sova en timme till. 

Ska kolla schemat fram till semestern i alla fall. Borde vara klart till dess. Måndag om två veckor, ledigvecka. Jo. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards